Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Όλη η αλήθεια για τη γενιά... των Κόρε. Ύδρο.

Α
Α
Κόρε. Ύδρο.
Κόρε. Ύδρο. Το "επαρχιακό" συγκρότημα από την Κέρκυρα, όπου και ήταν ήδη γνωστό από το 1993 που δημιουργήθηκε, έχει ταράξει τα νερά της ελληνικής μουσικής σκηνής, όχι μόνο με το αινιγματικό του όνομα αλλά και με την εκπληκτική του καλλιτεχνική δημιουργία. Δεν είναι τυχαίο που τα cd τους βρέθηκαν στις λίστες με τα πιο σημαντικά της δεκαετίας που πέρασε σύμφωνα με έγκυρα μουσικά περιοδικά. Πόσο αίνιγμα είναι όμως αυτή τους η επιτυχία; Συναντήθηκα μαζί τους (που αλλού) στην Κέρκυρα και δεν απογοητεύτηκα καθόλου. Στη συνέντευξή τους, λύνουν τους γρίφους και... δημιουργούν νέους!

Πώς νιώθετε για το γεγονός ότι πολλά blogs enteka.blogspot.com και μουσικά διαδικτυακά περιοδικά avopolis.gr επέλεξαν δυο cd σας, ως κάποια από τα σημαντικότερα της δεκαετίας που πέρασε;
Με βάση τον αντίκτυπο που είχε η 'Φτηνή Ποπ' από όταν κυκλοφόρησε μέχρι σήμερα, περιμέναμε πως θα ήταν μέσα στους καλύτερους δίσκους της δεκαετίας που πέρασε. Από εκεί και πέρα το γεγονός ότι εκτιμήθηκαν και οι άλλες 2 κυκλοφορίες, και κυρίως η πρώτη που ήταν περιορισμένης απήχησης και προβολής, μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Αλλά και ο τελευταίος δίσκος, που τώρα τον ξαναδουλεύουμε για να τον παρουσιάσουμε ζωντανά και είναι ο αγαπημένος μας αυτή την περίοδο. Οπότε χαρήκαμε που τους είδαμε στις λίστες.

Οι τίτλοι των cd σας είναι πολύ πρωτότυποι και μυστηριώδεις: "Αν όλα τελείωναν εδώ", "Εφτά μήνες μετά", "Φτηνή ποπ για την ελίτ", "Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78". Πόσο δύσκολο είναι να βρίσκετε τίτλους που να περιγράφουν τα τραγούδια σας;
Είναι αρκετά δύσκολο. Όμως με εμάς συμβαίνει το εξής: από όλους τους υποψήφιους τίτλους επιλέγουμε τελικά την πρώτη σκέψη που μας έρχεται στο μυαλό. Αυτό συνέβη στη "Φτηνή Ποπ" και στο "'78", αλλά όχι στο "Αν όλα τελείωναν εδώ", που η demo έκδοσή του είχε τον τίτλο "Λίγο πριν καταργηθεί το φθινόπωρο", ενώ υπήρξε και μια προ-demo έκδοση σε κασέτα με τον εύγλωττο τίτλο "Μετά από αυτό που άκουσα πάω να νεκρωθώ".

Νιώθετε πως στην ελληνική μουσική πραγματικότητα έχετε συγγένειες με κάποια συγκροτήματα ή σόλο καλλιτέχνες;
Θα έλεγα καλύτερα ότι υπάρχουν συγγένειες με φορείς της ελληνικής πολιτιστικής (ή υπο-πολιτιστικής) πραγματικότητας στη διαχρονία της. Γενικά πάντως τόσο οι στιχουργικές όσο και οι μουσικές μας αναφορές είναι πολλές, αδιακρίτως εθνικής ταυτότητας και εποχής. Και ίσως ο μεγάλος αριθμός των επιρροών μας έχει συμβάλει θετικά στη διαμόρφωση του προσωπικού μας ύφους, από την άποψη ότι δεν υπερισχύει κάτι που να μπορεί να μας ταυτίσει ο άλλος εύκολα μαζί του.

Οι στίχοι σας παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον και κάθε τραγούδι μοιάζει με ταινία μικρού μήκους. Νιώθετε απόλυτη ελευθερία να πείτε αυτό που θέλετε; Μήπως κάποιες φορές προσαρμόζετε τον στίχο σας στην τραγουδιστική νοοτροπία;
Νομίζω πως αυτό συμβαίνει εκ του αντιθέτου. Οι μόνες περιπτώσεις λογοκρισίας και επαναπροσέγγισης στίχων μας είναι όταν κάποιος στίχος είναι πολύ σοβαροφανής ή αμήχανος. Μόνο τότε επεμβαίνουμε για να τον αλλάξουμε. Σε περίπτωση στίχων που είναι πολύ ξεκάθαροι και ειλικρινείς (ακόμη κι αν είναι δύσκολοι νοηματικά ή περιέχουν δύσκολες λέξεις ή φράσεις) φυσικά παραμένουν και γίνονται αποδεκτοί. Εξάλλου τα πραγματικά και έντονα συναισθήματα είναι δύσκολο να περιγραφούν χωρίς μια κάποια γλωσσική εμβάθυνση ή και εκζήτηση πολλές φορές.

Από την άλλη, επειδή εγώ γράφω τους στίχους, τις περισσότερες φορές με μια μελωδική βάση για την εκφορά τους, και ο Αλέξανδρος επεμβαίνει μουσικά πάνω στο σύνολο αυτό, υπάρχει κάποιες φορές η παρέμβαση του και στους στίχους. Και ακόμα περισσότερο όταν ο Αλέξανδρος μελοποιεί στίχους μου ή όταν γράφω στίχους πάνω σε προϋπάρχουσα μουσική του Αλέξανδρου, που σε αυτήν την περίπτωση η προσαρμογή του πρωτοτύπου είναι ακόμα πιο radical. Εξάλλου μοιραζόμαστε και τον αντίκτυπο που έχουν τα τραγούδια γενικώς και αν κάτι δεν τον καλύπτει ή τον βρίσκει αντίθετο «φιλοσοφικά» βρίσκεται η ανάλογη χρυσή τομή.

Μουσικά το '78 είναι ένα βήμα πιο πάνω από τις προηγούμενες δουλείες σας. Στο 'Χωρίς επίκληση' ακολουθείτε μια πιο λαϊκή ενορχήστρωση προς το τέλος του τραγουδιού. Υπάρχει χώρος για την παράδοση στη μουσική σας;
Κάποτε είχαμε πει με τον Αλέξανδρο ότι δύο όργανα δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να μπουν σε τραγούδι των Κόρε. Ύδρο., το μπουζούκι και το σαξόφωνο. Τα βάλαμε και τα δυο στον τελευταίο δίσκο μόνο και μόνο για να πάμε κόντρα στο «δόγμα» μας. Πέρα από κάποια αισθητικά κριτήρια που μας κάνουν να μας απωθούν κάποιοι συγκεκριμένοι ήχοι, νομίζω ότι δεν υπάρχει ρατσισμός απέναντι σε κάποιο όργανο.

Τόσο στο site όσο και στις συνεντεύξεις σας αναφέρεστε συχνά στους συνεργάτες σας που επιμελούνται το εικαστικό μέρος των παρουσιάσεων σας (εξώφυλλα cd, website κτλ.) Πόσο σημαντική είναι η εικόνα για τη μουσική σας;
Νομίζω ότι η σημαντικότητα της εικόνας φαίνεται από το ότι τα δυο αυτά άτομα που είναι από την αρχή του συγκροτήματος μέχρι σήμερα τα ίδια, τα θεωρούμε βασικά μέλη των Κόρε Ύδρο. Δηλαδή δεν είναι σε καθόλου κατώτερο επίπεδο από τους μουσικούς. Είναι δυο παιδιά με τα οποία είμαστε μαζί από το σχολείο. Με τον έναν (Γιώργο Αρβανιτάκη) καθόμαστε στο ίδιο θρανίο από το 1991. Ξεκινήσαμε μαζί το συγκρότημα. Ο Κωνσταντίνος (Αμύγδαλος) ξεκίνησε σαν φαν και το '97 έγινε μέλος του συγκροτήματος. Παλιότερα έπαιζαν και στο συγκρότημα σαν μουσικοί, αλλά τους κέρδισαν τα εικαστικά.

Πάντα υπήρχε η απόλυτη συνειδητοποίηση ότι οι κυκλοφορίες των Κόρε. Ύδρο. είναι ένα σύνολο που περιέχει ακόμη και πράγματα που για κάποιους άλλους είναι αυστηρώς προωθητικού σκοπού και περιεχομένου, όπως τα video clip για παράδειγμα, που για εμάς είναι ένα κομμάτι του αισθητικού συνόλου σε ενιαίο concept με το δίσκο.

Τα video clip σας παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη αισθητική. Το σενάριο του video clip του τραγουδιού "Πικρή Γεύση" πώς προέκυψε;
Αυτή ήταν μια σκέψη του Γιώργου (Αρβανιτάκη), ο οποίος σκηνοθέτησε το video clip. Αφορμή ήταν ο στίχος του τραγουδιού 'πρώτα τον τύφλωσε και μετά τον έκλεψε'. Εγώ βέβαια δεν αναφέρομαι στον Πολύφημο στο τραγούδι αλλά του Γιώργου του ήρθε στο μυαλό απολύτως φυσιολογικά ο Πολύφημος και έτσι έριξε την ιδέα να κάνουμε την Οδύσσεια. Βέβαια την παρατήσαμε την ιδέα αρκετές φορές γιατί φαινόταν ακατόρθωτο, αλλά τελικά είπαμε να το ξεκινήσουμε και τελικά το καταφέραμε.

Έχετε επιλέξει έναν εντελώς δικό σας τρόπο προώθησης της μουσικής σας, μακριά από γνωστές μουσικές σκηνές και εμφανίσεις στην τηλεόραση. Πιστεύετε ότι μέλλον της μουσικής βρίσκετε στο διαδίκτυο;
Πιστεύω ότι η τηλεόραση έχει ακόμη τα πρωτεία, τουλάχιστον στην προβολή του πιο έτοιμου για μαζική κατανάλωση, «καλλιτεχνικού» προϊόντος. Σχετικά με τους Κόρε. Ύδρο., δεν θα έλεγα ότι απέχουμε τόσο συνειδητά. Ίσως η Κέρκυρα είναι ένας παράγοντας που συντελεί σε αυτό, από την άποψη ότι δεν είμαστε κοντά στο κέντρο που γίνονται αυτές οι δραστηριότητες. Τώρα αυτό είναι ένα εντελώς υποθετικό θέμα. Αν ήμασταν στην Αθηνά, δεν ξέρω πως θα λειτουργούσαμε. Συνήθως όταν πηγαίνουμε στην Αθηνά κάνουμε και κάποιες συνεντεύξεις, ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές. Τελευταία μας είχαν καλέσει από το Star Channel να παίξουμε στην εκπομπή Φώτης και Μαρία. Αν ήμασταν έτοιμοι, ενδεχομένως και να πηγαίναμε.

Δίνετε την εντύπωση πως δεν σας ενδιαφέρει η "καριέρα", οι εμφανίσεις, οι πωλήσεις.
Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ έτσι, γενικά δεν το έχω τυποποιήσει στο μυαλό μου. Κατά καιρούς θέτω έναν καλλιτεχνικό, ή όπως αλλιώς θέλεις πες τον, στόχο και προσπαθώ να τον υλοποιήσω, μέχρι εκεί. Στην πορεία αυτή της υλοποίησης θεωρώ πως λειτουργώ με απόλυτη σοβαρότητα, πάθος και ευθύνη. Δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει αν αυτή η στάση καταλογίζεται ως επαγγελματική ή ερασιτεχνική. Κατά τον Λαρμπώ επαγγελματίας είναι αυτός που ζει από την τέχνη του και ερασιτέχνης αυτός που πεθαίνει από την τέχνη του.

Από την άλλη, μια σχεδόν ορκισμένη πορεία τόσων χρόνων πάνω σε ένα συγκεκριμένο όχημα νομίζω πως από μια άποψη θα μπορούσε να ονομαστεί και καριέρα, αν συνυπολογίσουμε και το εγωκεντρικό του πράγματος. Πάντως μια συμβατική επαγγελματική σταδιοδρομία, σε οποιοδήποτε πεδίο, προσωπικά με αφήνει αδιάφορο.

Είναι εύκολο να συνεργάζεστε με μεγάλη πολυεθνική; Πώς ακριβώς κυλάει η συνεργασία σας;
Εξ' αρχής θέσαμε κάποιους όρους, τους οποίους η εταιρία σεβάστηκε απόλυτα. Δεν θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά από την άποψη ότι εξ' ορισμού σαν χαρακτήρες, σαν προσωπικότητες, σαν αισθητική και σαν δομή δεν θα μπορούσαμε ούτε να ξεφύγουμε από τα προσωπικά μας όρια, αλλά ούτε και να χαλιναγωγηθούμε. Οπότε επειδή κι αυτοί είναι έξυπνοι άνθρωποι, κατάλαβαν τι ακριβώς είμαστε, τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε και ότι πρέπει να είμαστε εντελώς ελεύθεροι να δουλέψουμε σε κάθε επίπεδο. Εξάλλου κι εμείς δεν είχαμε ποτέ καμιά απαίτηση από την εταιρία, δε ζητήσαμε και δεν πήραμε ποτέ λεφτά σε επίπεδο παραγωγής, ούτε για δίσκο ούτε για video clip. Υπάρχει αυστηρή περιχαράκωση των ορίων της δραστηριότητας του καθενός. Έτσι, κι αυτοί κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά κι εμείς κάνουμε τη δική μας ανενόχλητοι.

Οι περισσότεροι τονίζουν (έκπληκτοι) το γεγονός ότι ζείτε και δημιουργείτε στην Κέρκυρα ενώ στο "Εδώ μιλάμε για λατρεία" εξυμνείτε τον τόπο σας. Είναι τόσο ωραία η ζωή στην Κέρκυρα; Θα αλλάζατε ποτέ αυτό το μέρος;
Δεν παρεμβαίνει η λογική σε τέτοια θέματα, οι αποφάσεις είναι ενστικτώδεις. Η επιθυμία μου ως τώρα είναι να μείνω στην Κέρκυρα, μένω στην Κέρκυρα. Αύριο δεν ξέρω τι θα συμβεί. Περνάω και φάσεις που θέλω διακαώς να φύγω, για κάποια διαστήματα κατά καιρούς απομακρύνομαι, είτε επειδή κάτι με τραβάει κάπου αλλού ή απλά επειδή βαριέμαι. Σε συνάρτηση με τους Κόρε. Ύδρο. δεν έχω κάτσει ποτέ να σκεφτώ τα πλεονεκτήματα που θα μπορούσε να μου προσφέρει η Αθήνα, γιατί πολύ απλά δε με ενδιαφέρει. Ποτέ δεν τα ζύγισα τα πράγματα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις στιχουργικές αναφορές στην Κέρκυρα, το συγκεκριμένο κομμάτι είναι από τις λίγες περιπτώσεις που δεν υπάρχει αναφορά στην Κέρκυρα. Και αυτή η παρεξήγηση έχει γίνει από πολλούς. Μας έχουν ταυτίσει με την Κέρκυρα, οπότε ένα τραγούδι που αναφέρεται σε μια επαρχία σίγουρα θα αναφέρεται στην Κέρκυρα. Όχι. Είναι μάλιστα από τα τραγούδια που δεν γράφτηκαν εδώ, το έγραψα στην Αγγλία. Η «επαρχία» εδώ θα έλεγα πως είναι ένας υπερβατικός χώρος μέσα στον οποίο δομούνται εκρηκτικές συναισθηματικές σχέσεις μεταξύ προσώπων. Όχι απαραιτήτως ή μόνο ερωτικού περιεχομένου. Όπου υπάρχουν άνθρωποι που επιτρέπουν στον εαυτό τους να λειτουργήσει ελεύθερος συναισθηματικά διαμορφώνονται τέτοιου είδους διαπροσωπικές «επαρχίες». Η Κέρκυρα βέβαια είναι κατεξοχήν ένας τόπος εύφορος για την ανάπτυξη τέτοιου είδους «δύσβατων» σχέσεων, θυμάμαι κάποιος αγαπημένος κερκυραίος φίλος είχε μιλήσει για τον «άρρωστο αέρα» του νησιού. Γενικά στο τραγούδι περιγράφεται η πορεία του συναισθήματος από την εξιδανίκευση στην απομυθοποίηση, θέμα που στοιχειώνει και στο σύνολό του το δίσκο θα έλεγα.

Το καινούργιο cd των Κόρε. Ύδρο. Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78 κυκλοφορεί σε CD από την Capitol/EMI και σε συλλεκτικό διπλό βινύλιο από την Inner Ear.

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Δημήτρης Παππάς

Γεννήθηκα στην Κέρκυρα. Μετά από πολύχρονη περιπλάνηση σε Αθήνα... περισσότερα






Με Εισιτήρια Διπλά για ένα μουσικό ταξίδι στη μνήμη

Παράδοση εν λευκώ στη Νατάσσα Μποφίλιου

Πάσχα στην Κέρκυρα - Τέχνη των Δρόμων

Ένας χορός γεμάτος πάθος για τη ζωή

"Κυψέλη" πολιτισμού στην Κυψέλη

Το Άβουλο Θεριό του Αλέξανδρου και της Μαρίας

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Συμβιβασμός εναντίον αποδοχής

Χριστίνα (Ανδρομέδα) Πεταλωτή



Συμβιβασμός εναντίον αποδοχής

Χριστίνα (Ανδρομέδα) Πεταλωτή


οτιδήποτε κι αν διαβάσεις στο enfo.gr προέρχεται από ανθρώπους όπως εσύ



ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.