Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Φωτογραφικές ιστορίες

Α
Α
«Guerrillero Heroico», Alberto Korda, 1960
Τι κρύβεται πίσω από τη φωτογραφία της φλεγόμενης κιθάρας του Hendrix, τα χέρια από ψωμί του Picasso, το βλέμμα του Che Guevara; Οι φωτογράφοι εμβληματικών πορτρέτων του 20ου αιώνα αποκαλύπτουν τις ιστορίες τους.

«Guerrillero Heroico», Alberto Korda, 1960

Η παραπάνω φωτογραφία του Che Guevara λήφθηκε στην Αβάνα, στις 5 Μαρτίου του 1960, σε μια επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα της έκρηξης του πλοίου La Coubre. Ο Korda, υποστηρικτής της Κουβανικής Επανάστασης, δήλωσε ότι έβγαλε τη φωτογραφία σε μια στιγμή που το πρόσωπο του Guevara έδειχνε «απόλυτη αδιαλλαξία». Αν και μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση της εικόνας έχει χρησιμοποιηθεί επανειλημμένα σε προϊόντα και μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο Korda δεν διεκδίκησε ποτέ δικαιώματα εκμετάλλευσης, επιθυμώντας απλά η φωτογραφία να διαδοθεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Ωστόσο, διαμαρτυρήθηκε όποτε η χρήση της έγινε για την προώθηση προϊόντων που δεν θα ενέκρινε ο Guevara, όπως για παράδειγμα προϊόντων αλκοόλ. Μάλιστα, μήνυσε με επιτυχία τη Smirnoff για τη χρήση της φωτογραφίας σε μία διαφήμιση.

«Jim Morrison, the Young Lion», Joel Brodksy, 1967

«Jim Morrison, the Young Lion», Joel Brodksy, 1967
Η συγκεκριμένη φωτογραφία του Jim Morrison είναι η πιο διάσημη από την φωτογράφηση «Young Lion» των Doors το 1967. Ο Morrison ήταν μεθυσμένος κατά τη διάρκεια της λήψης. Όπως έχει δηλώσει ο Brodksy: «Πάντα μου φαινόταν αστείο το γεγονός ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία ήταν εκείνη που χρησιμοποιήθηκε πιο πολύ. Ο Jim ήταν τελείως μεθυσμένος... Τόσο πολύ που έπεφτε επάνω στα φώτα και αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε τη φωτογράφιση. Γενικά, ήταν ήσυχος όταν μεθούσε αλλά η ισορροπία του δεν ήταν καλή. Παρόλα αυτά, ήταν πολύ καλός για φωτογράφιση, είχε ένα πολύ ενδιαφέρον βλέμμα... Στην πραγματικότητα, ο Morrison δεν είχε ποτέ ξανά αυτό το ύφος και εκείνες οι φωτογραφίες αποτελούν μεγάλο μέρος του μύθου των Doors. Νομίζω ότι τον πέτυχα στο αποκορύφωμά του».

«Albert Einstein», Arthur Sasse, 1951

«Albert Einstein», Arthur Sasse, 1951
Η φωτογραφία λήφθηκε στα 72α γενέθλια του Einstein (14 Μαρτίου 1951) κατά την επιστροφή του από μια εκδήλωση προς τιμήν του. Ενώ δημοσιογράφοι και φωτογράφοι είχαν περικυκλώσει το αυτοκίνητο στο οποίο βρισκόταν, ο Einstein φέρεται να φώναξε «Φτάνει!» (είχε ποζάρει πολύ μπροστά στις κάμερες εκείνη την ημέρα), αλλά κανένας δεν έδωσε σημασία. Ο Sasse περίμενε ένα χαμόγελό του, αλλά αντί γι' αυτό ο Einstein έβγαλε τη γλώσσα και ο φωτογράφος έβγαλε την πιο διάσημη φωτογραφία του επιστήμονα. Ακόμα και ο ίδιος ενθουσιάστηκε με αυτό το πορτρέτο, τόσο που το χρησιμοποίησε για να φτιάξει ευχετήριες κάρτες.

Jimi Hendrix, Jim Marshall, 1967

Jimi Hendrix, Jim Marshall, 1967
Στο διεθνές φεστιβάλ του Monterey το 1967, ο Jimi Hendrix ολοκληρώνοντας τη συναυλία με μία τρελή διασκευή του"Wild Thing", έβαλε φωτιά στην κιθάρα του, ενώ στη συνέχεια την έσπασε και έριξε τα κομμάτια στο κοινό. Η περφόρμανς του Hendrix προκάλεσε το ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για το συγκρότημα και η καριέρα τους αμέσως απογειώθηκε. Η φωτογραφία λήφθηκε από τον Jim Marshall.

Yoko Ono και John Lennon, Annie Leibovitz, 1980

Yoko Ono και John Lennon, Annie Leibovitz, 1980
Η Annie Leibovitz έβγαλε τη φωτογραφία για το εξώφυλλο του Rolling Stone στις 8 Δεκεμβρίου 1980. Αν και το περιοδικό είχε ζητήσει μια φωτογραφία του Lennon, εκείνος είχε επιμείνει να φωτογραφηθεί με την Ono. Όπως εξήγησε η φωτογράφος, «είναι ενδιαφέρον ότι εκείνη προθυμοποιήθηκε να βγάλει τη μπλούζα της αλλά της είπα να μείνει όπως είναι –χωρίς να έχω φανταστεί καθόλου τη φωτογραφία. Τότε, εκείνος τυλίχτηκε δίπλα της και ήταν πολύ δυνατή εικόνα. Δεν μπορούσες παρά να νιώσεις ότι εκείνη κρύωνε και εκείνος έμοιαζε να εξαρτάται από εκείνη. Ενθουσιάστηκαν με την πρώτη Polaroid. Ο John είπε: "αποτύπωσες τη σχέση μας με ακρίβεια. Υποσχέσου μου ότι θα είναι στο εξώφυλλο". Τον κοίταξα στα μάτια και δώσαμε τα χέρια». Ο Lennon πυροβολήθηκε θανάσιμα πέντε ημέρες αργότερα. Η Leibovitz ήταν μία από τους τελευταίους που τον φωτογράφισαν.

«Picasso and the Loaves», Robert Doisneau, 1952

«Picasso and the Loaves», Robert Doisneau, 1952
Ο Γάλλος φωτογράφος Robert Doisneau είναι ίσως περισσότερο γνωστός για τη φωτογραφία του "Le Baiserde l'Hotel de Ville", το 1950. Ωστόσο, έβγαλε και αυτό το πορτρέτο του Picasso. Όπως περιγράφει ο ίδιος: «όταν έφτασα στο Villauris, ο Picasso έτρωγε μεσημεριανό με τη σύζυγό του και αρχίσαμε να μιλάμε, αλλά δεν βγάλαμε φωτογραφίες. Επέστρεψα την επόμενη μέρα έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ο Picasso είχε μια μεγάλη αίσθηση του γελοίου. Πήγα σε ένα φούρναρη που ήξερα, ο οποίος έφτιαχνε τα ψωμάκια που είναι πάνω στο τραπέζι. Τα αποκαλούσε χέρια του Picasso. Όταν οι πελάτες επεσήμαναν ότι είχαν μόνο τέσσερα δάχτυλα, ο φούρναρης έλεγε: "Φυσικά, γι 'αυτό και ονομάζονται χέρια του Picasso". Έτσι, αγόρασα τα ψωμάκια, τα έβαλα μπροστά στον Picasso και έβγαλα τη φωτογραφία. Ξέρετε, του άρεσε να κάνει αστεία - επί δύο ημέρες έκανε αστεία όλη την ώρα. Ο Picasso ήταν το καλύτερο μοντέλο που είχα ποτέ. Όσοι βρίσκονταν κοντά του έπαιρναν λίγη χρυσόσκονη».
Ξανθή Μακρή, 23/01/2012

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Ξανθή Μακρή

"Κάθε έργο τέχνης που μπορεί να γίνει κατανοητό είναι προϊόν της... περισσότερα






Φωτογραφίες ταξιδεύουν στον χρόνο

Η σημαία στο Ράιχσταγκ

Η πρώτη φωτογραφία

Όταν η τέχνη ζωντανεύει

Τα φαντάσματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Φωτογραφίες ταξιδεύουν στον χρόνο

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Κάθε τέλος, μια νέα αρχή...

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.