Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Τα στατιστικά του Facebook αποκαλύπτουν εθνικά στερεότυπα

Α
Α
άγνωστο
Χάμπουργκερς, μπύρα και Μπάγιερν Μονάχου... Σύμφωνα με έρευνα για το Facebook, αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς σελίδες σε ΗΠΑ, Ιρλανδία και Γερμανία αντίστοιχα. Πρέπει να ανησυχούμε για τα εθνικά στερεότυπα που αποκαλύπτουν τα στατιστικά;

Πολλοί χρήστες του Facebook ασχολούνται πολύ με τον αριθμό των εικονικών τους φίλων και ανανεώνουν το μήνυμα στον «τοίχο» τους κάθε ώρα. Ο ανταγωνισμός όμως δεν περιορίζεται πλέον στα προφίλ των απλών χρηστών, αλλά επεκτείνεται και στις σελίδες μεγάλων εταιριών στη συγκεκριμένη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. Τα στατιστικά για τις σελίδες αυτές αποκαλύπτουν συχνά και εθνικά στερεότυπα...

Για παράδειγμα, σύμφωνα με την υπηρεσία στατιστικών «Socialbakers», στις 10 πιο δημοφιλείς σελίδες στο Facebook στις ΗΠΑ, περιλαμβάνονται «αλυσίδες» γρήγορου φαγητού, όπως τα McDonald’s, Taco Bell και Subway.

Η κατάταξη στην Ιρλανδία ενισχύει την εικόνα των Ιρλανδών ως «γερά ποτήρια»: στις 10 πιο δημοφιλείς σελίδες περιλαμβάνονται τέσσερις μάρκες ποτών, ενώ τουλάχιστον δύο φορές εμφανίζεται η «εθνική» μπύρα Guiness.

Από την πλευρά τους, οι Βρετανοί αγαπούν τη σοκολάτα Cadbury’s, αν πιστέψει κανείς τα στατιστικά: οι μισές από τις 10 πιο δημοφιλείς σελίδες αφορούν είδη ζαχαροπλαστικής.

Πολλοί μπορεί να εκπλαγούν –ή ακόμα και να ανησυχήσουν- συνειδητοποιώντας σε πόσο μεγάλο βαθμό τα στατιστικά για κάθε χώρα αντανακλούν εθνικά στερεότυπα. Όμως, πρέπει όντως οι Αμερικανοί να ενοχλούνται από το γεγονός ότι οι πιο δημοφιλείς μάρκες στη χώρα τους στο Facebook επαληθεύουν το κλισέ των ανθρώπων που λατρεύουν τα χάμπουργκερ; Και η Ιρλανδία δεν θα προτιμούσε να αναγνωρίζεται για κάτι άλλο εκτός από το ποτό;

Ήδη, τα στατιστικά αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί ως στοιχεία για να υποστηρίξουν τα εθνικά στερεότυπα. Τον Μάιο, bloggers στη Γαλλία χρησιμοποιήσαν τα στατιστικά για τις ΗΠΑ στο Facebook, για να ενισχύσουν την κοινή γαλλική αντίληψη για τους Αμερικάνους. «Στις Ηνωμένες Πολιτείες... η εθνική υπερηφάνεια βρίσκεται μεταξύ των ψωμιών του χάμπουργκερ», έγραψε ένας blogger στην ιστοσελίδα TechCrunch France, σχολιάζοντας τα στοιχεία.

Η καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον, Susan Fiske, η οποία έχει κάνει εκτεταμένη έρευνα σχετικά με τα στερεότυπα, εκλαμβάνει τους παραπάνω σχολιασμούς ως χιούμορ που δεν βλάπτει. «Δεδομένου ότι οι άνθρωποι τείνουν να κατηγοριοποιούν, τα στερεότυπα για το φαγητό δεν αποτελούν και το χειρότερο πολιτισμικό στερεότυπο», δήλωσε η ίδια στο περιοδικό Spiegel.

Από τη Nokia μέχρι την Coca Cola, πολλές μάρκες έχουν δημιουργήσει εταιρικές σελίδες στο Facebook. Όσο πιο πολλά «like» έχει μια σελίδα, τόσο πιο δημοφιλής είναι. Εκτός από τις εταιρείες τροφίμων, οι σελίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι εθνικές αεροπορικές εταιρείες, τηλεοπτικές εκπομπές και αθλητικά σωματεία είναι επίσης πολύ δημοφιλή. Σύμφωνα με το «Socialbakers», η ποδοσφαιρική ομάδα Μπάγερν Μονάχου είναι σήμερα η πιο δημοφιλής στη Γερμανία, ενώ η πρώτη θέση στην Ισπανία καταλαμβάνεται από τη Barcelona. Οι Scandinavian Airlines είναι η σελίδα στο Facebook με τα περισσότερα "like" στη Σουηδία, ενώ στην Ολλανδία είναι η αεροπορική εταιρεία KLM.

Ένα πράγμα παραμένει σταθερό: η επικράτηση των μεγάλων εταιριών στην κορυφή της κατάταξης, καθώς όσο πιο πολλά χρήματα διαθέτει κάποιος, τόσο πιο «δημιουργικούς» τρόπους θα βρει για να προσελκύσει το κοινό. Στην πράξη όμως, δεν μετράει τόσο πολύ πόσους «likers» έχεις, αλλά πόσοι από αυτούς θα παραμείνουν ενεργοί...

Εξάλλου, το θέμα περιπλέκεται περισσότερο από το γεγονός ότι μια σελίδα που σχετίζεται με μια χώρα μπορεί να ακολουθηθεί από χρήστες σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, ενώ οι σελίδες στο Facebook της Guinness είναι ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς της Ιρλανδίας, δεν είναι όλοι οι «likers» κατ’ ανάγκην από την Ιρλανδία – μπορεί να είναι απλά λάτρεις της ιρλανδικής μπύρας που ζουν, ας πούμε, στις ΗΠΑ ή τη Γερμανία.

Έτσι, ενώ η καθηγήτρια ψυχολογίας Susan Fiske επισημαίνει ότι υπάρχουν πιο ανησυχητικά στερεότυπα, συμβουλεύει να μη δίνουμε πολύ σημασία στα στατιστικά που αφορούν το Facebook. «Δεν μας αρέσει να μας κατηγοριοποιούν σαν μία ομοιόμορφη μάζα», λέει. «Παρά το γεγονός ότι είμαι Αμερικανίδα, δεν πίνω αναψυκτικά ή τρώω χάμπουργκερ».

ΑΠΟΨΕΙΣ

Social Networks

Πολύ ενδιαφέρον κι αστείο... χαχαχα «Δεν μας αρέσει να μας κατηγοριοποιούν σαν μία ομοιόμορφη μάζα», λέει. «Παρά το γεγονός ότι είμαι Αμερικ... »

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Αλέξης Παπαδάς

Πολίτης του κόσμου. Ερασιτέχνης μουσικός. Computer geek. Απόφοιτ... περισσότερα






Η πραγματικότητα του MSN και των υπολοίπων...

Παγκοσμιοποιείστε την αγάπη

Web Φιλοσοφίες

Η μοναξιά στα χρόνια των social media

Είναι οι Σ.Δ.Ι.Τ. το μέλλον των επενδύσεων;

Ο δαίμονας του Internet

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Αλήθεια, εσύ που ήσουν τότε;

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.