Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Εαυτούληδες

Α
Α
Αυτές τις μέρες, τις τελευταίες, του πρώτου μήνα του έτους 2016, βρέθηκα να κλυδωνίζομαι με ένα σωρό συντρόφους, στόφας ετερόκλητης, σε ένα πλεούμενο με σκαρί διάφανο, μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης.

Η πρώτη με περιβολή άκρως συναισθηματική (τα «άκρα» σας το λέω από τώρα πάντα τα φοβόμουν) στέκεται αγέρωχη απέναντι απ’ τη Χάρυβδη ωσάν πιστός αντικατοπτρισμός, αντίπαλος σθεναρός. Υπερασπίζεται το δίκαιο, τον άδικο χαμό των θυμάτων της τρομοκρατίας της Χάρυβδης, σαν μεγάλη αδελφή κρατά σφιχτά το χέρι των συγγενών των θυμάτων, γαλουχώντας τους στην αποστροφή προς τη στεγνή επιβολή ενός κλίματος τρόμου, άφατου, και φθάνει στο σημείο να βαυκαλίζεται με μεγάλες ιδέες, έναν αισθητικό ιδεαλισμό, την εικόνα ενός σωτήρα, κριτή αλάνθαστου, που οφείλει να επιβάλλεται ως στάση προκειμένου να ηττηθεί η τρομοκρατία του αντιπάλου (ιδέα που θαρρώ έχω κάπου ξανασυναντήσει)…

Απ’ την άλλη η Χάρυβδη, εκπρόσωπος της στεγνής βίας, κατά βάσει σωματικής, αγωνίζεται να επιβάλλει το δίκαιο κατά το δοκούν, το δικό της φυσικά. Η επιβολή κατάφωρη, αυτή είναι ένα πυροβόλο όπλο με πυρομαχικά την απογοήτευση, την πηγαία από ένα απολιτικό κατεστημένο και με σημαία το δίκαιο του αδικημένου. Και να σου η Σκύλλα ορθώνει ανάστημα, βεληνεκούς αντίστοιχου, και αρχίζει ένας πολεμικός χορός, φαύλος, του οποίου η δίνη σε ζαλίζει οδηγώντας σε είτε στα βράχια της μιας είτε στης άλλης, και καθιστώντας σε δούλο ενός υψηλού πολιτισμού που βρίθει και καλά ανθρωπιστικών ιδανικών.

Το καράβι με το διάφανο σκαρί, η τέχνη, επιχειρεί να προσπελάσει τα δυο τέρατα προσεγγίζοντάς τα, επιχειρώντας να κατανοήσει την κοινωνική τους υπόσταση προκειμένου να σε απελευθερώσει απ’ τα δεσμά του ενός ή του άλλου και να σταθείς ως ελεύθερος άνθρωπος. Δίχως προσέγγιση εκ μέρους της η πιθανότητα προσπέλασης αλλά και η ίδια της η ύπαρξη γίνεται άνθρακας. Τροφοδοτείται από τη δεδομένη κοινωνική πραγματικότητα αντανακλώντας τις κοινωνικές συνιστώσες της με απώτερο στόχο τη θυμική ή διανοητική εγρήγορσή σου.
Το δόγμα «η τέχνη για την τέχνη αντίκειται στην ίδια της την ύπαρξη. Μοιάζει αυτή σαν έναν ερωτικό εργένη που αυτό-ικανοποιείται ενώπιον σου, χαρίζοντάς σου ένα θέαμα αδιάφορο και οδηγώντας σε στην αποχαύνωση. Η γνήσια τέχνη είναι πολλάκις προτιμότερη, και συμφέρουσα, γιατί δεν σε εξυψώνει απλώς αλλά σου διαθέτει και έναν αποδιοπομπαίο τράγο, πάντα εύκαιρο, για τυχόν κρίματά σου. Σαν ένας άλλος βάρβαρος… και τι θ’ απογίνουμε χωρίς βαρβάρους;

Κλείνοντας τις σκέψεις αυτές σε μια κόλλα χαρτί, κοιτώ τη γραφή μου και με ικανοποίηση περισσή σε μια κρίση συνείδησης, αφιερώνω στην αφεντιά μου ένα τραγούδι, μπας και αποποιηθώ την απολυτότητα και διασκεδάσω τα λάθη μου…

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

ΜΑΡΚΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Γεννήθηκα στη Χαλκίδα όπου και διαμένω δραστηριοποιούμενη στο χώ... περισσότερα






Έχει η "μεταμοντέρνα" τέχνη αποτύχει;

Η λάμπα με το Αλτσχάιμερ

Οι φίλοι του άλλου κόσμου

Λίγο πριν την πρεμιέρα του "Γυναικών Λόγος"

Μήπως έχουμε αργήσει ήδη πολύ;

Ελευθερία και τέχνη...

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Τούτες τις μέρες ο άνεμος μας κυνηγάει...

Αχιλλέας Αχιλλέως | ΑντίΛογος




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.