Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Κοινωνικά καταπιεζόμενες μειοψηφίες και σύστημα

Α
Α
Να ξεκινήσω λέγοντας πως ο σκοπός του άρθρου αυτού, είναι μια προσπάθεια ανάλυσης του φαινομένου του ρατσισμού αλλά και απλούστερα, της μη αποδοχής καταπιεσμένων κοινωνικών σχηματισμών οι οποίοι δε συνάδουν με αυτό το οποίο οριοθετείται στη σύγχρονη δυτική κοινωνία ως "φυσιολογικό". Μέλη τέτοιων σχηματισμών αποτελούν οι μετανάστες αλλά και οι ομοφυλόφιλοι ή αμφιφυλόφιλοι (και γενικότερα άτομα που εντάσσονται στο lgbtqi κίνημα). Η οπτική όμως με την οποία θα καθοριστεί ο χαρακτήρας του άρθρου, αφορά τη ριζική συνεισφορά του συστήματος στη δυναμική του φαινομένου αυτού. Με λίγα λόγια γιατί και πως το σύστημα δημιουργεί και εκμεταλλεύεται τις καταστάσεις αυτές.

Αρχικά, θεωρώ αναγκαίο να οριστεί ποια είναι η πρωταρχική στοχοθεσία ενός πολιτικού συστήματος (καπιταλισμός, σοσιαλισμός, φεουδαρχία κλπ), που δεν είναι άλλη απ' την αναπαραγωγή και διαιώνιση του ίδιου του συστήματος. Σε πιο απλά ελληνικά, ο έχων εξουσία (στην προκειμένη ο κεφαλαιοκράτης), δομεί τους όρους με τους οποίους σε πρώτη φάση θα συνεχίσει να έχει στα χέρια του την εξουσία και σε δεύτερη, να την αυξήσει (είτε η εξουσία αυτή είναι πολιτική, είτε οικονομική). Τώρα το ζήτημα που εντάσσεται είναι, με ποια εργαλεία έχει τη δυνατότητα να διατηρηθεί και να εξελιχθεί. Το εργαλείο με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο είναι οι κοινωνικές διακρίσεις.

Τα μέλη μιας κοινωνίας, είναι αποτέλεσμα αυτής, μια κοινωνία στην οποία ζουν και αλληλεπιδρούν, κάτι που σημαίνει πως είμαστε προϊόντα (σε γενικότερο πλαίσιο) ενός συστήματος. Το σύστημα αυτό αποτελείται από ιδεολογικούς μηχανισμούς που το βοηθούν να αναπαραχθεί, δηλαδή τα ΜΜΕ, το σχολείο, η εκκλησία είναι κομμάτια που επιδρούν στη δημιουργία της κοινωνικής συνείδησης, αλλά διαδραματίζουν το ρόλο του δυνατού, απέναντι στους πολλούς αδύναμους.

Προσπαθώντας τώρα να συγκεκριμενοποιηθεί αυτό που θέλω να αναδείξω, σε άμεση βέβαια συσχέτιση με τα προαναφερθέντα, γεγονός αποτελεί το ότι οι ιδεολογικοί μηχανισμοί του κράτους είναι οι δημιουργοί των διακρίσεων που βιώνουμε καθημερινά. Δεν πρέπει να παραμερίζουμε τις απόψεις της εκκλησίας για τους ομοφυλόφιλους αλλά και τους αλλόθρησκους, ούτε βέβαια και τις απόψεις των ΜΜΕ για τους "λαθρομετανάστες που κατακλύζουν καθημερινά την πατρίδα". Εδώ γίνεται άμεσα πλέον αντιληπτός ο διαχωρισμός που προσπαθεί να ηγεμονεύσει από πλευράς κράτους όσον αφορά τις κοινωνικές μειοψηφίες και τα "μέλη της πλειοψηφίας", τα μέλη της "φυσιολογικότητας" (όποια και αν είναι τελικά αυτή).

Ένα λογικό ερώτημα θα ήταν, για ποιο λόγο ένα σύστημα να θέλει να προβάλλει διαχωριστικά πλέγματα και όχι πνεύμα ομοψυχίας, συμφιλίωσης κλπ. Η απάντηση είναι πολύ απλή, γιατί προσπαθεί να αναπαραχθεί. Το σύστημα κατανοεί το ότι οι καταπιεσμένοι κοινωνικοί σχηματισμοί (μειοψηφικοί) είναι εν δυνάμει πολιτικό υποκείμενο της ανατροπής του υπάρχοντος. Δηλαδή η ανατροπή των συμφερόντων της εξουσίας στην προκειμένη, μπορεί να περιέλθει μόνο μέσα από τη συνεργασία και χειραφέτηση των καταπιεζομένων μαζών (εργαζόμενοι, ομοφυλόφιλοι, μετανάστες), των μαζών με τα ίδια συμφέροντα επιβίωσης τα οποία βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με αυτά των καταπιεστών. Οπότε η πλευρά των εξουσιαστών στρατηγικά έχει λάβει τη θέση της δημιουργίας διακρίσεων με σκοπό τη διάσπαση των καταπιεζομένων γιατί γνωρίζει πως μια ενδεχόμενη ένωση των ανθρώπων αυτών, θα μπορούσε δυνητικά να αποτελέσει το κύκνειο άσμα για αυτούς. Για να μην παρερμηνευτώ αναγνωρίζω το γεγονός πως ακόμη και αυτή η απρόσωπη εξουσία δεν είναι απόλυτα ομογενής και συμπαγής, μα αποτελείται από πολλά πρόσωπα και κεφάλαια με αντιθέσεις μεταξύ τους, μα όλοι τους γνωρίζουν, πως ο πραγματικός εχθρός τους είναι οι υποτελείς, επομένως οι υπαρκτές αν μη τι άλλο αντιθέσεις τους είναι ένα πετραδάκι μπροστά στο βουνό που μπορεί να παρουσιαστεί μπροστά τους.

Εν ολίγοις, ο ρατσισμός και οι κοινωνικές διακρίσεις είναι αποτέλεσμα ενδογενώς προερχόμενο από το ίδιο το σύστημα, ένα σύστημα το οποίο "γεννά" τη δική του ηθική, τους δικούς του νόμους και το χειρότερο τη δική του συνείδηση, ώστε να επιβεβαιώσει τους όρους συνέχειάς του υπό την υπάρχουσα μορφή. Όσο ορίζεται το σύστημα αυτό, θα ορίζεται και ρατσισμός, θα ορίζεται και μισαλλοδοξία αλλά και καταπίεση από την εξουσία στην καταπιεσμένη πλειοψηφία, και από αυτή στην καταπιεσμένη μειοψηφία, θέτοντας ανθρώπους με κοινά συμφέροντα στην αντίπερα όχθη του ίδιου ποταμού. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να σπάσουμε τα δεσμά των διακρίσεων από τα κάτω γιατί το πάνω έχει ήδη σαπίσει και να αποτελέσουμε εμείς οι ίδιοι το φορέα της αλλαγής που θέλουμε να δούμε στην κοινωνία.

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Θάνος Καραμπουρνιώτης

Σπουδάζω στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπισ... περισσότερα





 κοινωνικός ιστός 


Φασισμός... Από πού έρχεται και πού πηγαίνει;

Μικρός, καθημερινός σεξισμός

Operation Mindcrime

Και μετά από αυτό, μου ζητάς να είμαι άνθρωπος

Ο φασισμός δεν ξέρει να χορεύει...

I have a dream: No more homophobia

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Αλήθεια, εσύ που ήσουν τότε;

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.