Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Τα εγκλήματα της ασφάλτου

Α
Α
enfo.gr
Η 21η Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων. Μέχρι το τέλος του 2010, θα έχουν πεθάνει στην άσφαλτο 400 ακόμη συμπολίτες μας, οι οποίοι θα έρθουν να προστεθούν στα 150.000 θύματα τροχαίων δυστυχημάτων από το 1965 μέχρι το 2008. Σε περίπτωση που το συγκεκριμένο νούμερο δεν σοκάρει, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για πληθυσμό αντίστοιχο με τους κατοίκους του Ηρακλείου Κρήτης.

Κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους χάνουν τη ζωή τους κατά μέσο όρο 10 συμπολίτες μας. Παράλληλα 1,5 εκατομμύριο Έλληνες τραυματίστηκαν σοβαρότερα ή πιο ελαφρά όλη αυτή την περίοδο, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης!

Κάθε χρόνο η Ελλάδα θρηνεί 3.650 ανθρώπους ενώ έχει περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και περίπου 2.500 μικρά παιδιά που επιβιώνουν μεν, αλλά με μόνιμες αναπηρίες. Τα νούμερα που σοκάρουν, κατατάσσουν τα τροχαία δυστυχήματα ως την πρώτη αιτία θανάτου στη χώρα μας, στις ηλικίες 18-44 ετών.

Ποιος νοιάζεται όμως για αυτό; Έχει μεριμνήσει η Πολιτεία για συγκεκριμένα μέτρα πρόληψης, ενημέρωσης της κοινής γνώμης, βελτίωσης του κάκιστου και επικίνδυνου οδικού δικτύου, επιβολής αυστηρών ποινών στους παραβάτες – δολοφόνους; Τα ερωτήματα μοιάζουν ρητορικά, καθώς η απάντηση είναι εμφανής καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους: όχι! Αντ’ αυτού το ελληνικό κράτος εκχωρεί σε ιδιώτες το εθνικό οδικό δίκτυο, ζητώντας μάλιστα από τους πολίτες του να προπληρώνουν τις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή των οδικών αξόνων, με κραυγαλέο παράδειγμα την παγκόσμια πρωτοτυπία της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών – Πύργου.

Ο γιατρός Γιώργος Κουβίδης, μέλος της Πρωτοβουλίας «Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα», που έχασε το παιδί του από οδηγό αυτοκινήτου που έτρεχε με ταχύτητα 120 χλμ. την ώρα, βράδυ στο κέντρο της Αθήνας, δηλώνει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο πως: «δεν υπάρχει μόνιμη, διαχρονική και συστηματική πολιτική στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Το 2000 η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, χαρακτήρισε την επιθετική οδήγηση ως πρώτη αιτία πρόκλησης τροχαίων. Όμως, η κρίση αυτή δεν συνοδεύτηκε από κανένα μέτρο».

«Για τη Δικαιοσύνη όλα τα τροχαία δικάζονται ως φόνοι εξ αμέλειας και ατυχήματα. Θεωρείται αυτονόητο στην Ελλάδα, όταν σκοτώσεις, να μην σου αφαιρεθεί το δίπλωμα».

«Οι δρόμοι έχουν εγκαταλειφθεί στους οδηγούς, στους οποίους η ατιμωρησία έχει δημιουργήσει μια αίσθηση ασυδοσίας ότι μπορούν να κάνουν ό, τι θέλουν. Προσδιορισμός των ορίων ταχύτητας με βάση τις σύγχρονες μελέτες δεν υπάρχει. Αυτές για παράδειγμα λένε ότι σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή το όριο πρέπει να είναι 30 χλμ. Παράλληλα υπάρχουν εκκρεμή θέματα όπως οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, η χρήση του κινητού, προσθέστε και την αύξηση της επιθετικότητας των ανθρώπων στους δρόμους».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε θέσει ως στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50%, για τη δεκαετία 2001 – 2010. Ένας στόχος βέβαια που δεν συνοδεύεται από συγκεκριμένα μέτρα δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο παρά ευχή. Κι όμως η συγκεκριμένη ευχή φαίνεται πως πραγματοποιήθηκε σε χώρες όπως η Λετονία (54% μείωση), η Ισπανία (53%), η Πορτογαλία και η Εσθονία (50%). Η Ελλάδα όμως για ακόμη μια φορά τερματίζει τελευταία με την αντίστοιχη μείωση να αγγίζει μόλις το 23%, ποσοστό που μεταφράζεται στο ότι – μαζί με τη Ρουμανία – είναι οι δύο χώρες με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων: 130, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 69.

Ως πότε το κράτος θα κωφεύει, καταδικάζοντας σε θάνατο χιλιάδες πολίτες ετησίως; Ως πότε οι ασυνείδητοι εγκληματίες – οδηγοί θα παραμένουν ατιμώρητοι και αμεταμέλητοι; Ως πότε η 21η Νοεμβρίου θα παραμένει ημέρα μνήμης για ανθρώπους που χάθηκαν εντελώς άδικα στον παραλογισμό της ασφάλτου;

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Ιάσονας Κάντας

Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων κ' Πολιτισμού του Παν... περισσότερα






Ήταν ένας γάιδαρος με μεγάλα...

Οδική αρνησικυρία

Κροκοδείλια δάκρυα στους δρόμους της οργής...

Ελλάς Ελλήνων μεγαλοεργολάβων...

Υπάρχει σχέδιο

Κλειστή η Φιλοσοφική Αθηνών λόγω σκουπιδιών

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Αλήθεια, εσύ που ήσουν τότε;

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.