Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Περπατώ περπατώ εις το πεζοδρόμιο...

Α
Α
Ιάσονας Κάντας
Πινακίδες, σκουπίδια, σίδερα... Κι όμως όλα αυτά είναι μόνο ένα μέρος των εμποδίων που ένας Έλληνας συναντά όταν προσπαθεί να περπατήσει στα περισσότερα πεζοδρόμια της γειτονιάς του. Δεν μιλάω για τα πεζοδρόμια του κέντρου των πόλεων γιατί εκεί η κατάσταση μπορεί να είναι κάπως καλύτερη. Αναφέρομαι στα πεζοδρόμια της γειτονιάς του καθενός μας, με ελάχιστες πιο κόσμιες εξαιρέσεις σε ευνοϊκές περιοχές, ανάλογα με τον κάθε Δήμο.

Όποιος κι αν αποπειραθεί να κάνει έναν περίπατο στην πόλη, θα έρθει αντιμέτωπος με χιλιάδες εμπόδια. Είτε πρόκειται για ένα παράνομα παρκαρισμένο αυτοκίνητο είτε για ένα μηχανάκι, μια διαφημιστική πινακίδα, η βάση ενός παλιού κάδου ή ένα παγκάκι που βρέθηκε εκεί για να μας ξεκουράσει (αλλά στην πραγματικότητα μόνο αυτό δεν κάνει). Η ομαλή μετάβαση ενός πεζού στον προορισμό του, εμποδίζεται από αυτά κι άλλα πολλά...

Επομένως ποιος φταίει για τα παραπάνω; Είναι μια ερώτηση στην οποία δεν μπορείς να απαντήσεις μόνο με ένα όνομα γιατί φταίμε όλοι, όταν μιλάμε για τον Δήμο μας, την πόλη ή το χωριό που ζούμε. Άλλος φταίει λιγότερο κι άλλος περισσότερο. Ας ξεκινήσουμε όμως από την παραδοχή ότι φταίει ο πολίτης. Εμείς φταίμε που δεν έχουμε κάπου να παρκάρουμε τη μηχανή μας και αναγκαστικά την ανεβάζουμε στο πεζοδρόμιο για να μην πιάνει και χώρο στον δρόμο (εκεί δηλαδή όπου θα σταθμεύσουμε το αυτοκίνητό μας σαν να πιστεύουμε ότι ο δρόμος είναι χώρος parking αποκλειστικά για αυτοκίνητα και όχι για μηχανές). Εμείς φταίμε επίσης που δεν έχουμε κάπου αλλού να παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας κι έτσι το ανεβάζουμε με τις δύο ρόδες στο πεζοδρόμιο ή ακόμα χειρότερα κλείνουμε μια διάβαση πεζών.

Ίσως βέβαια να μην φταίμε μόνο εμείς αλλά και η Δ.Ε.Η. ή και πολλοί άλλοι δημόσιοι και μη οργανισμοί που έστησαν στα πεζοδρόμια διαφόρων ειδών κολώνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για τους πεζούς. Αναρωτιέμαι γιατί δεν έχτισαν κολώνες στη μέση των δρόμων...

Από εκεί και πέρα όμως το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το φέρει η εκάστοτε δημοτική αρχή κάθε πόλης. Φταίει ο υπεύθυνος του Δήμου που δεν φρόντισε να ελέγξει αν κάποιος ενοχλείται από την πινακίδα, το παγκάκι, την ταμπέλα ή τον κάδο σκουπιδιών πριν τον τοποθετήσει το συνεργείο στη θέση που του έχουν υποδείξει. Φταίει η Δημοτική Αστυνομία που πληρώνεται για να επιβάλει πρόστιμα σε αυτούς που σταθμεύουν παράνομα αλλά ακόμη σε αυτό λειτουργεί επιλεκτικά.

Εκτός από όλα τα παραπάνω υπάρχει και η παντελής έλλειψη σεβασμού απέναντι στα άτομα με κάποια αναπηρία. Τυφλοί, άνθρωποι με αναπηρικό καροτσάκι, άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, είναι αποκλεισμένοι από το αναφαίρετο δικαίωμά τους να απολαύσουν μια ήρεμη βόλτα στην πόλη τους. Μια πόλη που υποτίθεται ότι φτιάχτηκε από ανθρώπους για ανθρώπους... Μήπως όμως όχι για όλες τις κατηγορίες ανθρώπων; Ποιος επιδεικνύει σε αυτήν την περίπτωση έλλειψη σεβασμού; Σίγουρα είναι ανάξιοι σχολιασμού όλοι εκείνοι οι συμπολίτες μας που δεν διστάζουν να παρκάρουν μπροστά στις ράμπες αναπήρων, προβάλλοντας την άθλια δικαιολογία της έλλειψης θέσεων πάρκινγκ. Παρόλα αυτά, από την πλευρά των πολιτών, πάντα υπάρχουν κι εκείνοι που θα βοηθήσουν κάποιον άνθρωπο με κινητικά προβλήματα να προσπεράσει τα απροσπέλαστα εμπόδια.

Η αδιαφορία και η έλλειψη σεβασμού προέρχεται κατά κύριο λόγο και πάλι από τον Δήμο που δεν φρόντισε ποτέ να βάλει έστω μια ράμπα σε κάθε πεζοδρόμιο. Λίγοι δυστυχώς, είναι οι Δήμοι που έβαλαν προτεραιότητα την ασφάλεια του πεζού τόσο στον δρόμο όσο και στο πεζοδρόμιο. Σε αυτές ακριβώς τις πόλεις όμως, η ποιότητα ζωής των κατοίκων και η ασφάλεια των μετακινήσεών τους αυξήθηκαν κατακόρυφα.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ο ασυνείδητος συμπολίτης μας που έχει ένα αξιαγάπητο σκυλάκι και κάθε φορά που το βγάζει βόλτα γεμίζει με ακαθαρσίες όλο το πεζοδρόμιο. Κανένας δεν σκέφτεται ότι ακόμα και ο ίδιος θα μπορούσε να πατήσει τις βρωμιές του σκύλου του. Και άντε, τις ευθύνες τις ρίξαμε σε αυτούς που τους αναλογούν. Το πρόβλημα δεν λύνεται έτσι όμως. Δεν λύθηκε τόσα χρόνια με όλους εμάς απλώς να περιγράφουμε το πρόβλημα και να λέμε ποιοι φταίνε για αυτό.

Σε όλους εμάς λοιπόν μένουν δύο σημαντικά όπλα με μεγάλη ισχύ! Το πρώτο ονομάζεται ψήφος. Πρέπει να εξαναγκάσουμε τους επίδοξους δημοτικούς άρχοντες να δεσμευθούν για ανθρώπινες πόλεις που δεν θα πριμοδοτούν αποκλειστικά τα αυτοκίνητα. Να συνειδητοποιήσουν όσοι ζητούν την ψήφο μας ότι δεν μπορούν πάντα να βασίζονται στις πελατειακές σχέσεις και τις κουμπαριές. Δεν επιτρέπεται να αφήνουμε την τύχη, τη δική μας και των παιδιών μας, στα χέρια κάθε πολιτικού, χάριν ενός ρουσφετιού.

Το άλλο όπλο είναι και το πιο σημαντικό γιατί μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε άμεσα. Αυτό το όπλο είναι η αλλαγή της νοοτροπίας μας και η συνειδητοποίηση πως η κάθε μας πράξη έχει αντίκτυπο σε κάποιον άλλο. Ας αλλάξουμε λίγο την βλαμμένη νοοτροπία που μας φύτρωσαν στο μυαλό ότι τίποτα δεν αλλάζει σε αυτήν τη χώρα. Αυτή η νοοτροπία μας είναι που λέει «έλα μωρέ, ας βολευτώ τώρα εγώ και ο άλλος ας κάνει ό,τι θέλει».

Ας το αλλάξουμε γιατί κάθε φορά ο άλλος είναι ένας από εμάς και πολλές φορές ο άλλος είμαστε εμείς οι ίδιοι.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Το παλεύουμε!

Φίλε Θεμιστοκλή. Δυστυχώς οι πολίτες που είναι ευαίσθητοι σε αυτά τα θέματα είναι λίγοι. Οι περισσότεροι είμαστε δέσμιοι μιας προπαγάνδας, μ... »

Και θα συνεχίσουμε να το παλεύουμε :D

Συμφωνώ με όσα λες και νομίζω πως τα τελευταία χρόνια ο κόσμος άρχισε να ξυπνάει και να καταλαβαίνει πως η αστική μετακίνηση καθώς και η πολ... »

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Θεμιστοκλής Κοντογιάννης

Σήμερα είμαι 23 ετών. Πιστεύω πως είναι καλύτερο να με γνωρίσεις... περισσότερα






Πράσινες Ταράτσες - Πράσινες Πόλεις

Η τύχη, τα άλογα κι οι ματωμένοι δρόμοι

Θεσσαλονίκη - Μέσα Συγκοινωνίας - Σύγκρουσης

Η αδιαφορία είναι δύναμη

Έξω από το Λοιμωδών

Ήταν ένας γάιδαρος με μεγάλα...

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Έρωτας

Anna-Maria St




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.