Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Κριτική στην επίθεση της Charli Hebdo

Α
Α
Unknown
Μια φορά και ένα καιρό… συνέβη μια επίθεση στα γραφεία της Charlie Hebdo. Τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης (μαζικής), εκτινάχτηκαν και τα ειδησεογραφικά δελτία έσπευσαν να αναπαράγουν την είδηση.Η είδηση κατέκλυσε την παγκόσμια ενημερωτική κοινότητα και τα διάφορα δημοσιεύματα προέβησαν στην ανάλυση του γεγονότος και στην καταγγελία αυτής της εγκληματικής ομολογουμένως, πράξης.

Το βίντεο που κυκλοφόρησε στις 14 Γενάρη του 2015 στην ιστοσελίδα της ναυτεμπορικής, Η Αλ Κάιντα ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στη Charlie Hebdo, φανερώνει την σχέση της εγκληματικής πράξης, με το ιδεώδες της ισλαμικής πίστης. Αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι πρόκειται για εγκληματική ενέργεια, η οποία αποτελεί «εκδίκηση για τον προφήτη του Αλλάχ». Το ηγετικό στέλεχος που εμφανίζεται σε αυτό το βίντεο ονομάζεται Νασέζ Μπεν Αλί Αλ Ανάσι. Το οργανωτικό στέλεχος εμφανίζεται να διακηρύσσει, ότι η επίθεση έγινε με την έγκριση του γενικού εμίρη.

Ποιος είναι αυτός ο «τελετουργικός μηχανισμός», που καθαγιάζει μια θρησκευτική κάστα να προβεί σε μια εγκληματική πράξη; Πώς η μαζική συγκέντρωση ατόμων με ταυτόσημες θρησκευτικές πεποιθήσεις και όμοια περιβάλλοντα, ενισχύει τη θρησκευτική ή πολιτική εγκληματικότητα;

Ας εκκινήσουμε από την ουσία του Ισλαμισμού, όχι ως μια εγκληματική οργάνωση, αλλά ως μια πίστη. Να υποθέσω στο σημείο αυτό, ότι όλοι εναποθέτουμε την αναζήτηση της ύπαρξης μας και την ελπίδα για την εύρεση του νοήματος της ζωής σε μια θρησκευτική ή πολιτική ή κοινωνική εννοιολογική πίστη. Βέβαια, κανένας από εμάς (ελπίζω), να μην έχει προβεί σε εγκληματικές πράξεις χάρη της πίστης του.

Κοιτάζοντας την πρόσφατη ισλαμική ιστορία, βλέπουμε ότι από την εποχή της ισλαμικής επανάστασης στο Ιράν και την κατάρρευση του κομμουνισμού, ο κόσμος κατευθύνεται σε μια έντονη αντιπαράθεση με το μουσουλμανικό λαό. Ο λαός αυτός, με την Ισλαμική πίστη του, συνδυάζει μέσω της Προφητικής διδασκαλίας την υλική και μεταφυσική διττή μορφή της ζωής. Το κοράνι και η διδασκαλία του Προφήτη αποτελούν ένα υπερβατικό μέσο στρουκτουραλιστικής προσέγγισης γιατί βασίζονται στην πίστη, την εμπιστοσύνη και την μεταμόρφωση που πραγματώνονται μέσω της υποταγής στον Θεό. Συνοπτικά, η υποταγή στο θέλημα του Θεού ενσαρκώνει τη συνένωση με το ηγετικό θεϊκό πρόσωπο.
(πηγή αυτής της συνοπτικής παραγράφου αποτελεί το βιβλίο Ισλάμ του Haeri, από τις εκδόσεις Ι. Φλώρος)

Όπου σήμερα λοιπόν, οι κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές προκαταλήψεις, υφαίνουν την κοινωνική οργάνωση των διάφορων λαών παγκοσμίως, οι υποψίες οδηγούν στις δεσπόζουσες ανισότητες μεταξύ των ανθρώπων. Αυτό που ορθολογιστικά ενισχύει αυτές τις δεσπόζουσες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και εγείρει την καχυποψία είναι η εγκληματική ψυχολογία της ισλαμικής θρησκείας.

Όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Le Bon, Η ψυχολογία των μαζών, τα εγκλήματα των μαζών, αποτελούν προϊόν της υπακοής στην υποβολή όσων τα διαπράττουν. Τα άτομα αυτά, έχοντας αποκτήσει την πεποίθηση ότι με το έγκλημα, διαπράττουν το καθήκον απέναντι σε ένα καθοδηγητή προβαίνουν στις εγκληματικές ενέργειες (βλ. Charlie Hebdo), που παρέλυσαν την συναισθηματική νοημοσύνη της παγκόσμιας κοινότητας.

Νομικά μια τέτοια πράξη μπορεί άριστα να χαρακτηριστεί ως εγκληματική, ψυχολογικά όμως δεν θα μπορούσε παρά να αποτελέσει μια μόνο αξιολόγηση της πράξης τους ως ασυλλόγιστη ενέργεια. Οι ασταθείς ιδέες της ισλαμικής εγκληματικής μάζας και οι ασυνείδητες συναισθηματικές εξωτερικεύσεις που χαρακτηρίζουν την θρησκευτική αυτή κάστα, αποτελούν την κατεξοχήν «ακαταλόγιστη» ομάδα ανθρώπων. Έχοντας φτάσει σε ένα κλονισμένο και συνεχώς αποδομημένο σύστημα πεποιθήσεων παρατηρούμε την επικράτηση της βαρβαρότητας.

Βλέπουμε όμως, ότι δεν είναι όλοι οι πιστοί του Ισλάμ, υποταγμένοι στην βίαιη επανάσταση του Κορανίου όπως τουλάχιστον προωθείται από τα ΜΜΕ του Πρετεντέρη. Για παράδειγμα στην ιστοσελίδα The huffington Post (Σκιτσογράφοι Αραβικού κόσμου), παρουσιάζονται οι σκιτσογράφοι Αραβικού κόσμου να κατακρίνουν την ισλαμική επίθεση και να προσπαθούν να γεφυρώσουν τις θρησκευτικές, πολιτισμικές και κοινωνικές διαφορές που αποτελούν την ένδυση του σύγχρονου υλιστικού/ στρουκτουραλιστικού κόσμου. Πίσω από την τηλεοπτική προπαγάνδα, που προβαίνει προς ενίσχυση της τρομοκρατίας ενάντια στις λαϊκές υποθέσεις, βρίσκεται και αναμένει να αναδυθεί μια ενοποιητική δύναμη.

Ωστόσο οφείλουμε να εξετάσουμε το διακύβευμα αυτής της προπαγάνδας. Ποια είναι η κορωνίδα της βιομηχανικής προπαγάνδας που εξαπολύεται ενάντια σε ένα ολόκληρο έθνος και μια θρησκευτική πίστη; Μήπως ο προσηλυτισμός των βλαχο- διανοούμενων της εποχής προς τη γραμμή τρομοκρατίας της λαϊκής ένωσης είναι μια άμεση προσπάθεια ενδυνάμωσης της προκατάληψης για τα «ξένα» έθνη; Γιατί μέσα στο ίδιο σακούλι βάζουμε ένα ολόκληρο έθνος εξαιτίας της ακαταλόγιστης πράξης μιας εγκληματικής ορδής;

Αυτά τα ερωτήματα και οι απαντήσεις που ο καθένας προσωπικά οφείλει να δώσει στον εαυτό του αποτελούν την επίλυση της εξτρεμιστικής ενέργειας των όποιων εγκληματικών οργανώσεων κατακλύζουν τη σύγχρονη παγκόσμια κοινότητα. Η ειρηνική επίθεση στη βίαιη ισλαμική πράξη ίσως είναι ο μόνος τρόπος επίλυσης των συναισθηματικά ασυνείδητων παρορμήσεων του Φονταμενταλισμού. Κριτική ικανότητα και ανυπακοή στην τρομοκρατία της σύγχρονης πολιτισμικής κοινότητας αποτελούν τα όπλα της σκέψης για την επίλυση και απόσβεση του εγκλήματος.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Η βία δεν αντιμετωπίζεται με βία!!!

Περιστατικά σαν αυτό στη Γαλλία είναι βούτυρο στο ψωμί όλων όσων θέλουν να καλλιεργήσουν την ξενοφοβία. Η πράξη είναι κατακριτέα και δεν χωρ... »

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Δημήτρης Σπύρου

δεν χαρακτηρίζομαι από σταθερότητα στις απόψεις μου η μόνη σταθε... περισσότερα






Κι όμως Κεμάλ, ο κόσμος μας μπορεί ν' αλλάξει

Charlie Hebdo, είμαστε σε εγρήγορση

"Je Suis Charlie" Ο τρόμος είναι ο φανατισμός όχι το Ισλάμ

Je suis Charlie

Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας

Πήραμε χαμπάρι τι γίνεται στη Βραζιλία;

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γιώργο

Μαρύσα Παππά (2#x_2)




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.