Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Από το μηδέν στο …άπειρο

Α
Α
enfo.gr
Festival μηδέν. Γιατί μηδέν; Τι συμβολίζει;

Το «μηδέν» είναι σχηματικό όπως καταλαβαίνετε, μιλά για μια ομάδα νέων καλλιτεχνών που πριν 10 χρόνια μόλις είχαν τελειώσει τον κύκλο σπουδών και νεανικών τους αναζητήσεων και ξεκινούσαν την καλλιτεχνική τους πορεία.
Αυτή η ιδρυτική ομάδα γονιμοποίησε μια ιδέα που λίγο πολύ ήταν κοινή ανάγκη και χωρίς προηγούμενη εμπειρία, χωρίς θεσμική στήριξη, ξεκίνησε το φεστιβάλ μηδέν.
Επιλέξαμε ένα «μηδενικού» κόστους υλικό τέχνης, πολύ ελαφρύ, που δεν χρειαζόταν κόστος ασφάλειας κατά την παρουσίαση του και από το σημείο «μηδέν» που για την ιδρυτική ομάδα ήταν κοινός τόπος (καταγωγής, κατοικίας, συγκυρίας) στοχεύσαμε να επικοινωνήσουμε με όλο τον κόσμο!

Συμπληρώνετε 10 χρόνια ζωής και λειτουργίας .. Τι έχει αλλάξει και τι θα θέλατε να αλλάξει στο μέλλον. Ποιοι είναι οι στόχοι σας;


Καταρχήν μέσα σε δέκα χρόνια διαμορφώσαμε ένα κοινό βίντεο-τέχνης στην Καλαμάτα πράγμα που δεν υπήρχε πριν.
Το τοπικό κοινό μπορεί να ήταν σχετικά καλλιεργημένο καλλιτεχνικά, λόγω των τοπικών σχολών Εικαστικών, Χορού, Μουσικής, λόγω του φημισμένου του ΔΗΠΕΘΕ και σε διεθνές επίπεδο, λόγω του δεκαετούς τότε Φεστιβάλ Χορού, αλλά από βίντεο τέχνη δεν γνώριζε και όπως και να το κάνουμε είναι μια μορφή τέχνης δύσκολη που απαιτεί αναπτυγμένο καλλιτεχνικά κοινό.
Νομίζω λοιπόν ότι τώρα πια έχουμε ένα κοινό που μπορεί να απολαύσει την βίντεο τέχνη χωρίς να το ξενίσουν οι αιχμηρές εκδοχές της.
Επίσης μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, μεγαλώσαμε και αναπτυχθήκαμε μαζί με συγκεκριμένους (και όχι πρόσκαιρους) βίντεο καλλιτέχνες και αδελφά διεθνή φεστιβάλ, αυτό μας έχει κάνει συνδιαμορφωτές (αφήστε με να το πω αυτό..) μιας καλλιτεχνικής πραγματικότητας, ορίζουμε και οριζόμαστε!
Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι πάνω σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε ποτέ δεν είμαστε καλοί με τα οικονομικά, τις δημόσιες σχέσεις κ.α

Η βιντεοτέχνη, το
videoart , θεωρείτε ότι είναι μια μορφή τέχνης κάπως παραγκωνισμένη;

Όχι, θεωρούμε το αντίθετο, ότι είναι μια μορφή τέχνης ενεργή και δραστήρια.. Ίσως δεν είναι της μόδας, ξεπέρασε αυτή την φάση, αλλά αυτό μάλλον ως θετικό το εκλαμβάνουμε, ωρίμασε και απέκτησε ιστορία.

Γιατί επιλέξατε την Καλαμάτα για να παρουσιάσετε το πρόγραμμά σας;


Γιατί όπως σας είπα και πριν, για την βασική ιδρυτική ομάδα η Καλαμάτα, ήταν ένας κοινός τόπος καταγωγής, κατοικίας, συγκυρίας.
Χρειαζόμασταν μια βάση για αρχή, εξάλλου μέσα στα χρόνια το κοινό μας έχει διευρυνθεί μπορεί και βρίσκεται παντού, παρουσιάζουμε ενότητες μας σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό, σε φεστιβάλ, διοργανώσεις, εκθεσιακούς χώρους και μουσεία.

Τι ετοιμάζετε στο φετινό φεστιβάλ; Τι ακριβώς θα δούνε οι επισκέπτες;

‘Έχουμε όπως συνήθως τους βασικούς θεματικούς άξονες του προγράμματος - φέτος είναι η ενότητα "Buildyourownworld", η ενότητα "Fforfemale" που διερευνά θέματα σχετικά με τη γυναικεία ταυτότητα, οι ενότητες "DanceI και ΙΙ" που είναι αφιερωμένες στη videodance, μια μεταμεσονύκτια ενότητα με τίτλο "LOVE" αφιερωμένη στην αγάπη χωρίς διακρίσεις, ενότητες αφιερωμένες στο animation και τις ψηφιακές εκδοχές της βιντεοτέχνης, η ενότητα "GetOverIt" (που κλείνει το φεστιβάλ) και πολλές ακόμη. Επίσης, θα έχουμε ένα ειδικό αφιέρωμα στις πρώτες, παρθενικές, ταινίες μικρού μήκους διάσημων σκηνοθετών της 7ης Τέχνης που ετοίμασε η Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη σύγχρονη ελληνική βιντεοτέχνη, και ειδικότερα στις νεότερες γενιές Ελλήνων καλλιτεχνών. Ένα σημαντικό κομμάτι επίσης του φετινού φεστιβάλ είναι ένα εκτενές αφιέρωμα στη φοιτητική δημιουργία, όπου προσκαλέσαμε να ετοιμάσουν ενότητες ειδικά για το φεστιβάλ . Έχουμε επίσης τη χαρά να έχουμε προσκεκλημένο ομιλητή και το Μάνθο Σαντοριναίο, που είναι πρωτοπόρος της ελληνικής βιντεοτέχνης και αντιπρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Εκτός από τις δικές μας επιμέλειες όμως παρουσιάζουμε και ενότητες από φεστιβάλ και επιμελητές του εξωτερικού. Προσκεκλημένοι φέτος το OsloScreenFestival, το φεστιβάλ CologneOFF από τη Γερμανία, η πλατφόρμα CYLAND από τη Ρωσία και οι επιμελήτριες Raffaella Barbato από την Ιταλία και Kika Nicolela από τη Βραζιλία.

Οι Έλληνες καλλιτέχνες τι θέση κατέχουν στη διεθνή εικαστική σκηνή; Ποια είναι η εμπειρία σας από την συμμετοχή σας σε ξένα φεστιβάλ;

Η παρουσία των Ελλήνων καλλιτεχνών γίνεται αισθητή θα μπορούσαμε να πούμε τα τελευταία χρόνια, από τότε που η νέα γενιά των ελλήνων μέσω των ευρωπαϊκών κυρίως προγραμμάτων ανταλλαγής φοιτητών, των μεταπτυχιακών στο εξωτερικό ή ακόμα καλύτερα κάποιων προγραμμάτων χρηματοδότησης άρχισε να σπάει τα στενά όρια της ελληνικής τοπικής καλλιτεχνικής πραγματικότητας. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η επιλογή της Μαίρης Ζηγούρη από την Ιταλίδα επιμελήτρια Raffaella Barbato, ή η βράβευση της Κατερίνας Αθανασοπούλου στην Μ.Βρετανία.

Τι προοπτικές εξέλιξης υπάρχουν για τους Έλληνες δημιουργούς, ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης;


Οι προοπτικές θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι απεριόριστες, λόγω των νέων μέσων, λόγω των κοινωνικών δικτύων, αλλά η αλήθεια είναι ότι την οικονομική κρίση δεν μπορεί κανένας να την παραβλέψει. Ίσως το δικό μας μέχρι τώρα παράδειγμα να είναι ένας οδηγός επιβίωσης για τους έλληνες καλλιτέχνες, ποτέ δεν είχαμε τα αναγκαία, πόσο μάλιστα πολλά, πάντα δημιουργούσαμε και επικοινωνούσαμε βασιζόμενοι στην πολύ προσωπική δουλειά, στην στήριξη φίλων και παλιών ή νέων συνεργατών και στο γεγονός ότι κάθε χτεσινή κατάκτηση είναι ενέχυρο και βοήθεια για το αύριο.
mikrocosmos.gr, 26/09/2014

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

mikrocosmos.gr

το (διαδικτυακό) περιοδικό των ανθρώπων! Ανθρώπων με ξεχωριστή δ... περισσότερα





 κοινωνικός ιστός 


"Κάθε Σαράντα Χρόνια" στο Πατάρι

Ο Ρουβάς, η Διαβάτη, το θέατρο και τα βραβεία

Ένας Νέος Κόσμος ξαναγεννιέται

"Κυψέλη" πολιτισμού στην Κυψέλη

H όπερα... αλλιώς

Η σκηνοθέτρια του ΚΕΘΕΑ

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Συμβιβασμός εναντίον αποδοχής

Χριστίνα (Ανδρομέδα) Πεταλωτή




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.