Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


"Κυψέλη" πολιτισμού στην Κυψέλη

Α
Α
enfo.gr
Τι είναι το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων; Γιατί το ονομάσατε έτσι;

Το ΚΕΤ είναι ένας «handmade» χώρος δημιουργίας, στην Κυψέλη. Φιλοξενεί εδώ και δύο χρόνια θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, συναντήσεις με δημιουργούς και λειτουργεί στη θέση μιας πρώην βιοτεχνίας τηλεοράσεων. Τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ο Γιάννης Βουγιούς κατασκεύαζε εδώ ασπρόμαυρες τηλεοράσεις, τις τηλεοράσεις «Golden». Σε όλους τους τοίχους υπήρχαν ράφια με οθόνες, πλαίσια, καλώδια, εξαρτήματα που έφερνε από τη Γερμανία ή την Αυστρία. Είναι ένας ημιυπόγειος χώρος χτισμένος σε δύο επίπεδα, ένα κάτω κι ένα πάνω διάζωμα που επιτρέπει στους θεατές να παρακολουθούν τις εκδηλώσεις από ψηλά. Παρότι ημιυπόγειος έχει κάτι το ανοιχτό και το φωτεινό. Είναι και ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας της Κυψέλης - μερικοί γείτονες έχουν αγοράσει εκεί την πρώτη τους τηλεόραση. Όταν τον επισκεφθήκαμε για πρώτη φορά, ο χώρος ήταν κλειστός για πάνω από 10 χρόνια. Το πρώτο πράγμα που αποφασίσαμε πριν αρχίσουμε τα έργα ήταν να κρατήσουμε την παλιά του ταμπέλα. Τελικά δεν κρατήσαμε μόνο την ταμπέλα, αλλά και το όνομα του εργαστηρίου.

Τι κενό πιστεύετε ότι κάλυψε και καλύπτει;

Το ΚΕΤ έχει σίγουρα κάτι το οικείο που δε συναντάει κανείς σε μεγαλύτερους χώρους. Το να λειτουργείς με λίγα μέσα δεν είναι οπωσδήποτε μειονέκτημα. Δεν υπάρχει προκαθορισμένη σκηνή, κάθε καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τα δύο επίπεδα όπως το επιθυμεί (με τα Δανεικά Παπούτσια, η Χριστίνα Μαξούρη τραγουδούσε κάποια στιγμή πίσω από το μπαρ, πλένοντας τα ποτήρια), και πολλοί καλλιτέχνες, όπως ο Νίκος Ξυδάκης, βρήκαν εδώ την ευκαιρία να δοκιμάσουν κάτι πιο ανοιχτό, πιο αυθόρμητο. Όσον αφορά στο πρόγραμμα, μας ενδιαφέρουν σύγχρονες μορφές πολιτικού και κοινωνικού θεάτρου (η παράσταση Βρώμικες Λέξεις από την ομάδα Difunta Correa, η περιήγηση της Ομάδας 7 στους δρόμους της Κυψέλης, στην παράσταση Μετά), η δουλειά πάνω στις λέξεις - οργανώσαμε τέσσερα σεμινάρια δημιουργικής γραφής, συναντήσεις με συγγραφείς και με τους δημιουργούς του πολύ προσεγμένου σύγχρονου εκδοτικού οίκου Pilotless Press -, η αναζήτηση μεικτών μορφών έκφρασης ανάμεσα στο θέατρο, το βίντεο και τη μουσική - η solo performance της Αναστασίας Παπαθεοδώρου, Ευαίσθητη δημοκρατία, είναι ένα παράδειγμα των συναντήσεων που επιθυμούμε. Μας ενδιαφέρουν και μας συγκινούν φόρμες που βγαίνουν έξω από το πλαίσιο και ανοίγονται στον αυτοσχεδιασμό. Πριν από δύο χρόνια, η πρώτη μας εκδήλωση ήταν το φεστιβάλ θεατρικών αναγνώσεων «Η Ευρώπη των Θεάτρων» σε συνεργασία με την Maison d' Europe et d'Orient του Παρισιού, τον Ιούνιο του 2012. Φέτος, φιλοξενήσαμε τον θίασο Scarface Ensemble από το Στρασβούργο, οργανώσαμε μια δημόσια συνάντηση με τη σκηνοθέτιδα Hélène Cinque από το Théâtre du Soleil και ένα διήμερο προβολών και μουσικής σε συνεργασία με τον γάλλο φωτογράφο Stéphane C. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι αυτό το άνοιγμα: να ανοίξουμε από την Κυψέλη ένα παράθυρο προς τα έξω.

Έχουν περάσει δύο χρόνια από την πρώτη μέρα λειτουργίας του ΚΕΤ. Τι έχει αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα;

Μια μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με την Κυψέλη, τον τρόπο με τον οποίο οι Αθηναίοι την αντιμετώπιζαν πριν από δύο χρόνια, τον τρόπο με τον οποίο την βλέπουν σήμερα. Στην αρχή, αρκετοί (ακόμα και μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής) απορούσαν με την προσπάθειά μας, σήμερα κανείς δεν απορεί πια. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ίδια η γειτονιά μας. Ζούμε και δουλεύουμε ανάμεσα στα Πατήσια και την Κυψέλη, σε μια περιοχή όπου πολλοί νέοι μιλούν 2 ή 3 γλώσσες και είχαμε από την αρχή την επιθυμία να δουλέψουμε μαζί τους. Αρχίσαμε φέτος μια πολύ ωραία συνεργασία με την Αθηνά Ukpebor, μια νέα τραγουδίστρια, εξαιρετικά ταλαντούχα, που μεγάλωσε στην Κυψέλη και κατάγεται από την Τζαμάικα και τη Νιγηρία. Δεν πιστεύουμε μόνο στις δικές μας δυνάμεις, πιστεύουμε και στη δύναμη της περιοχής, και δεν είμαστε οι μόνοι. Κατά το διάστημα αυτό, τουλάχιστον τέσσερις πολυχώροι (η Διέλευσις, The.Flat, η Αλεξάνδρεια και το ΚΕΤ) έχουν ανοίξει στην ευρύτερη περιοχή.

Στον πολυχώρο σας έχετε φιλοξενήσει σεμινάρια, εκθέσεις ζωγραφικής, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις. Πώς μπορεί κάποιος καλλιτέχνης να συμμετάσχει και πώς γίνεται η επιλογή;

Αρχίσαμε από φέτος να προτείνουμε κείμενα σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς που εκτιμούμε - προτείναμε στη Νάντια Φώσκολου να ανεβάσει σε μας το κείμενο της Kathrine Kressmann TaylorAddress Unknown για την άνοδο του ναζισμού (πρεμιέρα στο ΚΕΤ στις 21 Μαΐου), και δουλεύουμε αυτή τη στιγμή με τον Μιχάλη Κοιλάκο και την Τάνια Παλαιολόγου πάνω στο έργο ενός νέου ιταλού συγγραφέα που ανακαλύψαμε πριν μερικούς μήνες - θα ανέβει στην αρχή της επόμενης σεζόν. Μια βασική μας φιλοδοξία είναι να παρουσιάσουμε στο ΚΕΤ καινούργιες γραφές, καινούργιους συγγραφείς -πιστεύουμε πολύ στο κείμενο. Οι επιλογές μας έχουν σίγουρα να κάνουν όλο και περισσότερο με την ταυτότητα που θέλουμε να δώσουμε στο ΚΕΤ - έχει ήδη αρχίσει να βγαίνει προς τα έξω, αλλά θέλει χρόνο και επιμονή. Επιθυμούμε να συμπορευόμαστε με ηθοποιούς, σκηνοθέτες και μουσικούς που έχουν ήδη παρουσιάσει τη δουλειά τους στο ΚΕΤ (όπως η Ελίζα Βελλιά, μια εξαιρετική ελληνίδα αρπίστρια που ζει εδώ και 20 χρόνια στη Βρετάνη της Γαλλίας, η ηθοποιός Ρηνιώ Κυριαζή και ο δραματουργός Νίκος Φλέσσας, με τους οποίους συνεργαστήκαμε για πρώτη φορά με αφορμή την παράσταση Βρώμικες Λέξεις) και να συνεχίσουμε να αφουγκραζόμαστε νέες προτάσεις. Γι’ αυτές, αρκεί οι καλλιτέχνες να μας πάρουν τηλέφωνο, να μας στείλουν ένα email ή να περάσουν κατευθείαν από τον χώρο.(polychorosket.gr).

Ποιος είναι ο στόχος σας για το ΚΕΤ; Τι θέλετε να επιτύχει;

Ετοιμάζουμε τώρα το πρόγραμμα της τρίτης χρονιάς. Επικεντρωνόμαστε στη σύγχρονη θεατρική γραφή Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, στη δουλειά ομάδων που τοποθετούνται ανάμεσα στο θέατρο, το χοροθέατρο και την performance και συνεχίζουμε την αναζήτηση που ξεκίνησε με το διήμερο προβολών Temps Zero Athens. Στον μουσικό τομέα, θα δώσουμε περισσότερο χώρο στις συναντήσεις, στον αυτοσχεδιασμό και στη συνεργασία μεταξύ μουσικών και videoartists. Παράλληλα, ετοιμάζουμε σεμινάρια με καλλιτέχνες που μπορούν να μεταβιβάσουν κάτι από την προσωπική τους πείρα - όπως για παράδειγμα ο κινηματογραφιστής Χρήστος Καρακέπελης. Το ΚΕΤ ξεκίνησε λίγο ως πολύ σαν χόμπι αλλά έχει γίνει για τους δυο μας κάτι παραπάνω από fulltime εργασία. Επειδή η δουλειά που απαιτεί ένας τέτοιος χώρος είναι εξαιρετικά χρονοβόρα, θέλουμε σιγά - σιγά να μπορούμε να σταθούμε οικονομικά. Εννοείται (αλλά δε θα έπρεπε να είναι τόσο αυτονόητο) ότι δε λαμβάνουμε καμία βοήθεια από την Πολιτεία - και ότι, ακριβώς επειδή είμαστε μια μικρή δομή, ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι με τη γραφειοκρατική αυθαιρεσία. Όσον αφορά στα επόμενα χρόνια, αναρωτιόμαστε κατά πόσον τέτοιοι χώροι, που στηρίζονται αποκλειστικά στην προσωπική εργασία και στα εισιτήρια, θα μπορέσουν να επιβιώσουν χωρίς καμία δημόσια στήριξη. Τα 2 - 3 τελευταία χρόνια, υπάρχει μια μεγάλη άνθιση των πολυχώρων. Στην Αθήνα έχουν εν μέρει υποκαταστήσει τα πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς, προτείνοντας όμως κάτι αρκετά διαφορετικό, ένα πιο προσωπικό στίγμα, μια άλλη τεχνογνωσία, μια άλλη σχέση με το κοινό και τους καλλιτέχνες. Είναι χώροι που δημιουργήθηκαν ως επί τον πλείστον από καλλιτέχνες. Στο επίπεδο της γειτονιάς, τουλάχιστον, η πολιτιστική πολιτική δημιουργείται από την κοινωνία, μέσα από την κοινωνία. Αναρωτιόμαστε κατά πόσον, σε ποιο βαθμό η Πολιτεία είναι ικανή και έχει τη θέληση να λάβει υπόψη της αυτή την καινούργια πραγματικότητα.
mikrocosmos.gr, 16/09/2014

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

mikrocosmos.gr

το (διαδικτυακό) περιοδικό των ανθρώπων! Ανθρώπων με ξεχωριστή δ... περισσότερα





 κοινωνικός ιστός 


Εικόνες της κρίσης

Από το μηδέν στο …άπειρο

Τι ξέρουμε για τα βιομηχανικά μνημεία πολιτισμού;

H όπερα... αλλιώς

Η φωνή της ανθρωπιάς

Ο Ολλανδός ρεμπέτης των Βρυξελλών

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Συμβιβασμός εναντίον αποδοχής

Χριστίνα (Ανδρομέδα) Πεταλωτή




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.