Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Η τύχη, τα άλογα κι οι ματωμένοι δρόμοι

Α
Α
Studio Alpha
26 Δεκεμβρίου 1992: Ο ξάδερφός μου (22) αφήνει την τελευταία του πνοή στη Δρεπετσώνα χτυπημένος στο θώρακα από το τιμόνι του. 11 Αυγούστου 2003: Παιδικός φίλος (21) φεύγει σε μία στροφή στα Λιμανάκια με τη μηχανή του. 4 Αυγούστου 2008: Δύο φίλες (19 & 20) ετών φεύγουν ξαφνικά σε ένα τροχαίο στη Εθν. Οδό Κορίνθου-Πατρών. Ιστορίες παρόμοιες, με διαφορά ετών, ντυμένες με στατιστικές, λάθη, και απλές ανακοινώσεις στα δελτία των ειδήσεων.

Όταν μια πληροφορία επαναλαμβάνεται τότε σταδιακά η ανταπόκριση στο ερέθισμα μειώνεται. Το προηγούμενο είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της εξοικείωσης σύμφωνα με τη γνωστική ψυχολογία. Ακούμε κάθε εβδομάδα τουλάχιστον μία φορά την είδηση πως κάποιος άνθρωπος έχασε τη ζωή του σε κάποιο τροχαίο. Συχνά ακούμε και τις αιτίες του δυστυχήματος εν συντομία. Κατά πόσο όμως έχουμε πάρει τελικά κάτι αξιοποιήσιμο για την επόμενη φορά που θα βάλουμε το κλειδί στη μίζα; Πόσα από τα περιοδικά τα οποία ασχολούνται με το αυτοκίνητο και τη μηχανή ασχολούνται με την σε βάθος ανάλυση ατυχημάτων;

Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως υπεύθυνα για τον αριθμό των ατυχημάτων είναι τα περιοδικά που στο κάτω κάτω ασχολούνται σε ένα βαθμό με την οδική ασφάλεια. Η ευθύνη για την υπάρχουσα κατάσταση δεν ανήκει σε κανένα προσωπικά, καθώς ένα ατύχημα είναι ένα σύνθετο γεγονός στο οποίο μπορεί να συντελέσουν άπειροι παράγοντες. Οι παράγοντες αυτοί μπορούν όμως να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Στον παράγοντα ποιότητα δρόμου, στον παράγοντα όχημα (ταχύτητα, συστήματα ασφαλείας) και στον παράγοντα οδηγός (ψυχοδιανοητική κατάσταση, εμπειρία, αντίληψη για την οδήγηση, απόσπαση προσοχής κλπ). Έχω όμως την αίσθηση πως η πιο επικίνδυνη παράμετρος στο ζήτημα αυτό είναι η τύχη η οποία τελικά πολύ σπάνια εμπλέκει κάποιον σε ένα δυστύχημα. Παρ' όλα αυτά πολλοί ποντάρουν σε αυτήν όταν οδηγούν.

Οι αριθμοί κουράζουν και δε δίνουν λύσεις. Αξίζει όμως να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει το "Έθνος" στις 30/8/08 και τα στοιχεία της Τροχαίας έως τότε, 482 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους μόνο το καλοκαίρι δηλαδή 32% περισσότεροι από πέρσι. 598 τραυματίστηκαν βαριά και 3.148 ελαφρύτερα. Τέλος ένα στα δέκα ατυχήματα είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο ενώ ένα στα πέντε είχε τουλάχιστον ένα σοβαρά τραυματισμένο. Βασική αιτία σύμφωνα με την τροχαία αποτελεί η απόσπαση της προσοχής του οδηγού για διάφορους λόγους.

Πρέπει να πάψουμε πια σε αυτή τη χώρα να μεταθέτουμε τις ευθύνες μακριά μας. Ακόμα και η λέξη ατύχημα παραπέμπει στη έλλειψη τύχης. Είναι μια πραγματικότητα πως οι δρόμοι αυτής της χώρας είναι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, άθλιοι και χωρίς καμία ασφάλεια. Τους ξέρουμε. Οφείλουμε όμως να προσαρμοζόμαστε σε αυτούς και να διαμαρτυρόμαστε για αυτούς. Τη στιγμή που στην Ισπανία μελετάται το ενδεχόμενο τοποθέτησης αερόσακων στα διαχωριστικά των ρευμάτων κυκλοφορίας στην Ελλάδα ακόμη και τα διαχωριστικά αποτελούν είδος πολυτελείας για πολλούς εθνικούς δρόμους. Αναμφίβολα επίσης υπάρχουν στους ελληνικούς δρόμους άπειρα οχήματα με τελικές ταχύτητες άνω των 200 χλμ/ώρα, τα οποία δεν μπορούν να φιλοξενηθούν σε κανένα ελληνικό δρόμο, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Φυσικά όταν κανείς πληρώνει για να αγοράσει ίππους δεν τους αγοράζει για να μείνουν αχρησιμοποίητοι.

Ένα λάθος μπορεί να προκαλέσει ένα ατύχημα. Όμως ένα θανατηφόρο ατύχημα συνήθως δεν το προκαλεί η τύχη αλλά δύο ή και περισσότερα λάθη. Αναρωτιέμαι πότε θα πάψει όχι μόνο το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης αλλά και η ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης όλων των οδηγών. Πότε η πρόληψη και η ανάλυση του ατυχήματος θα τεθεί στον πυρήνα της εκπαίδευσης νέων οδηγών και πότε θα βρούμε άλλους τρόπους να ανεβάζουμε την αδρεναλίνη μας. Πότε θα μάθουμε να οδηγούμε δεξιά και να προσπερνάμε αριστερά, πότε νταλίκες και ΚΤΕΛ θα κάτσουν δεξιά. Ελπίζω κάποτε αυτή η χώρα να αποφασίσει να επενδύσει σε ποιοτικούς δρόμους που θα είναι σε θέση να συντελούν στην πρόληψη μίας από τις πρώτες αιτίες θανάτου στην Ελλάδα.

Δεν γνωρίζω πότε θα υπάρξει η υποχρέωση για αυστηρή στάθμιση της ταχύτητας ενός οχήματος και της ασφάλειας που προσφέρει και πότε θα πάψουμε να θεωρούμε τα συστήματα ασφαλείας ενός αυτοκινήτου ένα ακόμα extra, μια ακόμα πολυτέλεια. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να γνωρίζουμε πρώτα το μέχρι που μας προστατεύει κάθε ένα από αυτά. Δεν ξέρω επίσης πότε η έννοια του "καλού οδηγού" θα αλλάξει τους όρους της στην Ελλάδα και πότε θα αποφασίσουμε πως το ανθρώπινο λάθος είναι μια πραγματικότητα για όλους όσους οδηγούν και για αυτό πρέπει να προλαμβάνουμε και το λάθος των άλλων. Τέλος ελπίζω κάποτε σε αυτή τη χώρα να ασχοληθούμε όλοι με τη σε βάθος ενημέρωση για τα δυστυχήματα και όχι στην απλή και γρήγορη ανακοίνωσή τους.

Τα παραπάνω σύντομα σχόλια τα αφιερώνω στη μνήμη της Σοφίας Μ. της Σοφίας Κ., του Τάσου και του Μέμη.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ελληνικό ταμπεραμέντο

Ο άνθρωπος, η υποδομή μεταφοράς, το όχημα... Γνωρίζεις την κατάσταση των δρόμων και το πρόσφατο δωράκι στο ΚΤΕΟ ακόμα σε τσούζει... Παρόλα α... »

Η βλακεία μου και εγώ...

Όπως η Παιδεία ενός ατόμου δεν είναι ανάλογη των πτυχίων που κρέμονται στον τοίχο του, έτσι και η κυκλοφοριακή του αγωγή δεν έχει άμεση σχέσ... »

Ηρεμήστε! Θα μας σώσει το κράτος...

Δεν είναι ώρα για βλακείες! Συγνώμη... Για το κράτος οι νεκροί δεν είναι παρά στατιστικές και μάλωμα από την ευρωπαϊκή ένωση. Αυτό που του σ... »

Είμαι καλός οδηγός;

Προσωπικά θα ήθελα να σταθώ στην έννοια "καλός οδηγός". Η άποψη μου είναι ότι στην Ελλάδα το μόνο που πρέπει να είναι ένας οδηγός είναι ΑΣΦΑ... »

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Δυστυχώς στο παραπάνω κείμενο δεν μπορούσε παρά να γίνει μια απλή αναφορά σε κάποια περιστατικά και κάποιες αλήθειες όπως εγώ τις βλέπω τουλ... »

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Στέφανος Σταυρινός

Γεννήθηκα στις 23 Νοεμβρίου του 1982 στην Αθήνα. Μεγάλωσα στην Π... περισσότερα






Τα εγκλήματα της ασφάλτου

Ecodriving - Οικολογική Οδήγηση

Η θέση της μοτοσικλέτας στην ελληνική κοινωνία

Οδική αρνησικυρία

Κροκοδείλια δάκρυα στους δρόμους της οργής...

Τα εγκλήματα της ασφάλτου

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Έγκλημα και τιμωρία...

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.