Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Ecodriving - Οικολογική Οδήγηση

Α
Α
ecodriving.gr
Με πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών παρουσιάστηκε η πρώτη επίσημη δράση για οικολογική, οικονομική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving), καθώς και 12 απλοί κανόνες για Ι.Χ., η εφαρμογή των οποίων θα προσφέρει στους «έξυπνους» οδηγούς έως και 50 ημέρες τον χρόνο δωρεάν οδήγηση.

Η προώθηση του ecodriving στην Ελλάδα (ecodriving.gr) γίνεται σε συνεργασία με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECODRIVEN, το οποίο έχει ως στόχο την εφαρμογή της οικονομικής οδήγησης σε τελικούς χρήστες (οδηγούς επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων), τουλάχιστον στις εννιά ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στο έργο.

Τι είναι το ecodriving;

Η οικολογική οδήγηση (ecodriving) είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης, ο οποίος συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, καθώς και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Είναι ένας τρόπος οδήγησης που μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί τόσο από τους οδηγούς σύγχρονων επιβατικών αυτοκίνητων όσο και από τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων. Ecodriving σημαίνει συνετή, ήπια και ασφαλής οδήγηση σε χαμηλό αριθμό στροφών κινητήρα (1.200 - 2.500 στροφές ανά λεπτό) και ήπιες επιταχύνσεις.

Οφέλη

  • 10-25% λιγότερα ατυχήματα επομένως βελτίωση οδικής ασφάλειας.

  • 10-25% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνακόλουθα μείωση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων.

  • Σημαντική μείωση ηχορύπανσης.

  • Μείωση ενεργειακού κόστους καθώς και κόστους συντήρησης οχήματος και ασφάλισής του.

  • Μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα.

  • Ενίσχυση εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς τα δημόσια μέσα όταν εφαρμόζουν την οικολογική οδήγηση.

  • Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σχέση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης.


Εφαρμογές με αριθμούς

Οι εφαρμογές ecodriving μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι μπορούν να οδηγήσουν γρήγορα σε μείωση των εκπομπών CO2. Προκειμένου να εκτιμηθεί το αποτέλεσμα αυτό σε ελληνικό επίπεδο, εξετάστηκε η περίπτωση εφαρμογής ecodriving, με αποτέλεσμα την επίτευξη εξοικονόμησης καυσίμου 5% - 10% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων σε σύνολο στόλου για το 2006.

Όπως θα περίμενε κανείς όμως, η οικολογική οδήγηση αφορά σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στην ΕΘΕΛ, το οποίο προβλέπεται ότι θα έχει επεκταθεί ως το τέλος του 2009 και στους 5.000 οδηγούς των μπλε λεωφορείων. Η εφαρμογή του υπολογίζεται πως θα εξοικονομήσει καύσιμα της τάξης των 5-7%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 3 εκατ. λίτρα ντίζελ το χρόνο, ή διαφορετικά σε οικονομία 3 εκατ. ευρώ το χρόνο. Στα τρόλεϊ ιδιαιτέρως, εφαρμόζεται σε τέσσερα οχήματα ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για όλη την Ευρώπη, με τη συνεργασία του ΚΑΠΕ, το οποίο αφορά νέα συστήματα ενεργειακής απόδοσης και θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο με συνολικό κόστος 30.000 ευρώ .

Ανάλογο πρόγραμμα προβλέπεται και για τον ΟΣΕ σε συνεργασία με τους γερμανικούς σιδηρόδρομους, ενώ αντιθέτως δεν έχουν γίνει επαφές με τους εκπροσώπους των ταξί και των φορτηγών, παρʼ όλο που αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό της κυκλοφορίας. Τέλος, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, από τον Ιανουάριο του 2009 οι νέοι οδηγοί θα εξετάζονται σε θέματα οικολογικής και οικονομικής οδήγησης για να αποκτήσουν άδεια οδήγησης.

Χρυσοί Κανόνες ecodriving

  1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 με 2500 στροφές.

  2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης.

  3. Αποφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.

  4. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας. Όταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο πιο μακριά μπροστά μπορείτε ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα.

  5. Επιβραδύνετε ομαλά, αφήνοντας νωρίς το γκάζι.

  6. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).

  7. Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.

  8. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.

  9. Αποφύγετε την μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
    Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

  10. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.

  11. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού. Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μην ρυθμίζεται κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.

  12. Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι, στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.

  13. Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη.

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Κώστας Αλεξανδρόπουλος

Απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πα... περισσότερα






Ποδήλατο; Τολμήστε το!

Η τύχη, τα άλογα κι οι ματωμένοι δρόμοι

Η θέση της μοτοσικλέτας στην ελληνική κοινωνία

Υβριδικά οχήματα

Ανεβαίνοντας στην Πάρνηθα

Κροκοδείλια δάκρυα στους δρόμους της οργής...

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Έγκλημα και τιμωρία...

Στέφανος Μαντζαρίδης




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.