Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Η θέση της μοτοσικλέτας στην ελληνική κοινωνία

Α
Α
moto Τρίτη
Εμείς ή εμείς και οι άλλοι; Ποια είναι η θέση της μοτοσικλέτας και των μοτοσικλετιστών στην σημερινή ελληνική κοινωνία; Αποτελούν μέρος της και εντάσσονται σε αυτήν, ή στο άκουσμα και μόνο αυτών των λέξεων προκαλούνται αντιδράσεις; Αν ναι, φέρουμε μερίδιο της ευθύνης για αυτή την κατάσταση;

Η αλήθεια είναι πως οι εποχές που το «μοτοσικλετιστής» αποτελούσε συνώνυμο του περιθωριακού και του εγκληματία έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η καλλιεργημένη από τα ΜΜΕ και τις «φθηνές» ταινίες του παρελθόντος φοβία για τις μοτοσικλέτες είναι παρελθόν και αμφότεροι οι Έλληνες αναβάτες αλλά και η «αντίπαλη» πλευρά έκαναν σημαντικά βήματα προόδου, αποδεχόμενοι ο ένας τον άλλον. Παρʼ όλα αυτά πιστεύετε ότι η αποδοχή των μοτοσικλετιστών είναι καθολική, ή εξακολουθεί η αγάπη και το πάθος μας για τα δίκυκλα να μας ορίζει ως μια ξεχωριστή κοινωνική ομάδα με ιδιαιτερότητες και δικούς της κώδικες επικοινωνίας; (περιοδικό moto Τρίτη)

Θα αναφερθώ στην δυσφήμηση που δέχεται η μοτοσικλέτα στην ελληνική πραγματικότητα: η μοτοσικλέτα ως "σατανικό" μέσο μεταφοράς. Όποιος έχει αγάπη για τις μηχανές είναι "παλιοχαρακτήρας" και πάνω από όλα ένας άνθρωπος χωρίς μέλλον. Χαρακτηριστικές είναι οι φράσεις "Να αυτός είχε μηχανή, έπεσε και έμεινε ανάπηρος", "Ναι, είναι κακό πράμα η μηχανή...". Λες και φταίει το όχημα και όχι το κούφιο το κεφάλι του αναβάτη. Γενικά ο κόσμος αδυνατεί να κρίνει βάζοντας όλους τους παράγοντες στη σειρά. Αν έτρεχε, αν έκανε σούζα, αν ήταν μεθυσμένος και ούτω καθ' εξής.

Από την άλλη, τα τελευταία πέντε χρόνια που οδηγώ έχω παρατηρήσει ότι ο κόσμος έχει και λίγο δίκιο που έχει βάλει τους μοτοσικλετιστές στο περιθώριο. Και αυτό γιατί οι περισσότεροι είναι οι κλασικοί "καγκουρο-αναβάτες" που αγοράζουν τη μοτοσικλέτα ως μέσο προβολής και δεν έχουν, ούτε θέλουν να αποκτήσουν, σωστή οδηγική παιδεία. Ενοχλούν τους γύρω τους με την ηχορύπανση και πάνω απʼ όλα τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου. Πολύς κόσμος έχει μεταβεί στη μηχανή ως ύστατη λύση αφού οι μεγαλουπόλεις έχουν γεμίσει αυτοκίνητα. Αυτό εξυπηρετεί τις εταιρείες αλλά όχι και την μοτοσυκλετιστική κουλτούρα. Όπως και να το κάνουμε, η μοτοσυκλέτα θέλει εκπαίδευση, την οποία βέβαια δεν παρέχει το κράτος και - σε καμία περίπτωση - δεν αποδεικνύει η κατοχή άδειας οδήγησης.

Πάντως για να μην φανώ απαισιόδοξος χωρίς λόγο, θα αναφέρω ότι τα τελευταία 10 χρόνια το σκηνικό ως προς την αντιμετώπιση της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Λίγο όμως οι υψηλές τιμές, λίγο οι ελληνικοί δρόμοι και πολύ ο αργόστροφος εγκέφαλός μας, κρατάει την πρόοδό μας στον τομέα αυτόν αρκετά χαμηλά.

Για να μην παρεξηγηθούν τα παραπάνω πρέπει να αναφερθώ και σε κάποια στατιστικά. Προφανώς η μοτοσικλέτα δεν είναι το ίδιο ασφαλής με το "κουτί" (αυτοκίνητο), όμως μπορούν να μειωθούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες ατυχήματος και τραυματισμού χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό και πάνω απ' όλα έχοντας το μυαλό μας στον δρόμο. Δεν είναι τυχαίο όμως το ότι σε ατυχήματα τα οποία εμπλέκονται και αυτοκίνητο και μηχανή, στο 70% των περιπτώσεων φταίει ο αυτοκινητιστής. Τέλος, η ευελιξία σε μια δύσκολη κατάσταση συμπληρώνει ένα μέρος της παθητικής ασφάλειας που λείπει από το δίτροχο.

Τελειώνοντας θα αναφέρω μια φράση: Δεν είναι σωστό - ούτε λογικό - να διαμορφώνεται η γενική άποψη για ένα σοβαρό θέμα όπως το παραπάνω, λαμβάνοντας υπόψη μόνο ένα μικρό δείγμα ανθρώπων ή αυτά που προβάλλουν τα ΜΜΕ, τα οποία κάθε άλλο παρά αντιπροσωπευτικά είναι.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας!

Λέγαμε οτι η μοτοσυκλέτα εχει το πλεονέκτημα των χαμηλών δασμών. Η κυβέρνηση θα φροντίσει και γι'αυτό. Με το νέο έτος η αύξηση των τελών κυκ... »

Είναι οι ίδιοι

Εάν κάποιος είναι κάφρος όταν οδηγεί το αυτοκίνητό του, το ίδιο θα είναι και όταν οδηγεί την μοτοσυκλέτα ή ακόμα και το ποδήλατό του. Είναι... »

Προτιμήστε Ποδήλατο

Το μηχανοκίνητο δίκυκλο είναι το πιο επικίνδυνο μέσο μεταφοράς. Είναι πολύ πιο επικίνδυνο απ' το ποδήλατο. Στην Ολλανδία ο κίνδυνος θανάτου... »

Αν δεν φτάσουμε στα άκρα, δεν νιώθουμε!

Συμφωνώ απόλυτα για το ότι χρειαζόμαστε παιδεία ως πολίτες. Στο κάτω κάτω η χρήση του οδικού δικτύου είναι δικαίωμα μας ως πολίτες. Ο σεβασμ... »

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Νίκος Μοντεσάντος

Σπουδάζεις, μένεις άνεργος, δουλεύεις σε μπαρ, μαζεύεις τα μπογα... περισσότερα






Ποδήλατο; Τολμήστε το!

Περπατώ περπατώ εις το πεζοδρόμιο...

Ecodriving - Οικολογική Οδήγηση

Η τύχη, τα άλογα κι οι ματωμένοι δρόμοι

Ελλάς το μεγαλείο σου

Ημιμαραθώνιος Αθήνας 2017 - Athens Half Marathon 2017

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Έρωτας

Anna-Maria St




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.