Μη Μένεις Εκτός mi meneis ektos Μη Μένεις Εκτός Mi Meneis Ektos


Το βίαιο offside του κυρίου Βορίδη

Α
Α

«Ακούω καμία φορά την περίφημη ξέρετε συζήτηση να καταδικάσουμε τη βία από όπου κι αν προέρχεται. Εγώ θα πω το εξής: Η αντίσταση μιας κοινωνίας κρίνεται από το τι υπηρετεί κάθε φορά η κάθε πράξη. Που σημαίνει ότι εγώ δεν μπορώ να έχω μία γενική τοποθέτηση απέναντι σε αυτό. Να το πω πολύ απλά: Εάν η αντίσταση εξυπηρετεί ένα ηθικό αίτημα, δεν μπορεί να καμφθεί αυτό το ηθικό αίτημα από την επίκληση της νομιμότητας».

Η παραπάνω δήλωση δεν αποδίδεται σε κάποιον συνδικαλιστή του Μετρό, ούτε σε κάποιον κάτοικο που αντιδρά στα μεταλλεία χρυσού στις Σκουριές. Τα πνευματικά της δικαιώματα δεν ανήκουν σε κάποιον αγρότη ή άνεργο, ούτε σε κάποιον φοιτητή που διαδηλώνει κατά του σχεδίου «Αθηνά».

Η αξιολόγηση της βίας βάσει του "ηθικού αιτήματος που εξυπηρετεί" - και άρα η αναγνώρισή της ή μη ως αποδεκτής πράξης αντίστασης –προέρχεται από τον συμπαθή ως συνομιλητή κι επικίνδυνο ως πολιτικό, αγαπητό κ. Βορίδη… Ο αναγνώστης που διαβάζει με δυσπιστία κι είναι έτοιμος να αλλάξει σελίδα, ας δει το video από εκδήλωση του ακροδεξιού περιοδικού Patria, τον Απρίλιο του 2011. Από τότε βέβαια άλλαξαν πολλά (ή μήπως όχι;) αλλά τα ερωτήματα παραμένουν.

Διερωτάται λοιπόν κανείς από πού να πρωτοπιάσει το νήμα της καταδίκης και αποδόμησης, όχι της βίας αυτή τη φορά αλλά του αγαπητού κου Βορίδη. Να μιλήσει για τις υποκριτικές ως φαίνεται συνεχείς εγκλήσεις του προς άλλα κόμματα για καταδίκη της βίας από όπου κι αν προέρχεται; Να καυτηριάσει τον ζήλο με τον οποίο υπεραμύνεται τις επιλογές του Υπουργείου ΠΡΟΠΟ περί «εκκαθάρισης» της Βίλας Αμαλία και τα τοιαύτα, υπό το σκεπτικό ότι αποτελούν άνδρα ανομίας; Να αναρωτηθεί περί του ποιος έχει τη δικαιοδοσία να ορίζει το ηθικό αίτημα που δεν μπορεί να καμφθεί από την επίκληση της νομιμότητας; Να αναρωτηθεί εν τέλει ποιος είναι αυτός που δικαιούται να αυξομειώνει τα όρια της νομιμότητας κατά το δοκούν;

Τελικά, αξιαγάπητε κύριε Βορίδη, οφείλει η κοινωνία και η πολιτική τάξη να ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ της νομιμότητας ή όχι; Τα ερωτήματα αυτά δεν θα είχαν τεθεί αν δεν υπήρχαν ομιλίες σαν την παρακάτω (βλ παρακάτω video), οι οποίες καθιστούν ορατή σε όλους την αντίφασή σας. Ποια αντίφαση; Αυτή ακριβώς που προκαλεί η αντιπαραβολή της παραπάνω δήλωσης με τα εξής αποσπάσματα του λόγου σας:

«Ή αποδέχεσαι τις βασικές αρχές της κοινβουλευτικής δημοκρατίας κι από εκεί και πέρα λειτουργείς μέσα στα πλαίσια αυτής και ανάλογα με τους κοινοβουλευτικούς συσχετισμούς εμπεδώνεται η νομιμότητα […]ή αποδέχεται τον ορισμό της ως επαναστατικής δυνάμεως, οπότε μέσα στην έννοια της επαναστάσεως υπάρχει η έννοια της βιαίας ανατροπής».

«Ποιες δυνάμεις στην πραγματικότητα αμφισβητούν τη νομιμότητα; Οι δυνάμεις εκείνες που προσβλέπουν στην επαναστατική και βίαιη κατάργηση του συγκεκριμένου καθεστώτος».

«Ο νόμος είναι νόμος γιατί παράγεται μέσα στα πλαίσια της συνταγματικής τάξης και οφείλουμε υπακοή σε αυτόν…»

«Η κυβέρνηση πρέπει να επιβάλλει τον νόμο, ασκώντας πράγματι αυτό που αποτελεί βασική συγκροτητική έννοια του κράτους: το μονοπώλιο της έλλογης κρατικής βίας».




Και ιδού το ερώτημα προς τον ψύχραιμο πάντα κύριο Βορίδη: τελικά η βία αξιολογείται ως αποδεκτή ή μη βάσει της γενεσιουργού της αιτίας, δηλαδή του "ηθικού αιτήματος που εξυπηρετεί" όπως λέτε στο πρώτο video, ή τελικά η νομιμότητα, όπως αυτή παράγεται στην κοινοβουλευτική δημοκρατία και εκφράζεται από την εκτελεστική εξουσία της κυβέρνησης, είναι αδιαπραγμάτευτη όπως υποστηρίζετε εντός του Ελληνικού Κοινοβουλίου;

Καταδικάζετε δηλαδή τη βία από όπου κι αν προέρχεται κύριε Βορίδη;

--------------------------------------------------------
Παρακαλούνται όσοι αναγνώστες δεν είχαν την υπομονή να παρακολουθήσουν όλο το video, να δουν τα εκτεταμένα απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα που το συνοδεύουν

Ή αποδέχεσαι τις βασικές αρχές της κοινoβουλευτικής δημοκρατίας κι από εκεί και πέρα λειτουργείς μέσα στα πλαίσια αυτής και ανάλογα με τους κοινοβουλευτικούς συσχετισμούς εμπεδώνεται η νομιμότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κοινωνικά δικαιώματα, το δικαίωμα της απεργίας, το δικαίωμα της συναθροίσεως, τα οποία προστατεύονται μέσα στο Σύνταγμα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας ή αποδέχεται τον ορισμό της ως επαναστατικής δυνάμεως, οπότε μέσα στην έννοια της επαναστάσεως υπάρχει η έννοια της βίαιας ανατροπής.

Ποιες δυνάμεις στην πραγματικότητα αμφισβητούν τη νομιμότητα; Οι δυνάμεις εκείνες που προσβλέπουν στην επαναστατική και βίαιη κατάργηση του συγκεκριμένου καθεστώτος.

Ο νόμος είναι νόμος γιατί; Γιατί εκδόθηκε με νόμιμο τρόπο. Γιατί ψηφίστηκε από το αρμόδιο όργανο. Γιατί ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο. Ο νόμος είναι νόμος γιατί παράγεται μέσα στα πλαίσια της συνταγματικής τάξης και οφείλουμε υπακοή σε αυτόν ακριβώς γιατί παράγεται με τη σωστή διαδικασία που είναι η διαδικασία του δημοκρατικού καθεστώτος, που είναι η διαδικασία της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Για αυτό υπακούμε στους νόμους. Δεν κρίνουμε τους νόμους αν είναι καλοί ή κακοί.

Το ΚΚΕ, όπως και ευρύτερα η Αριστερά, έχει ευθύνη για την καλλιέργεια μιας κουλτούρας βίας, μιας αντίληψης βίας. Κι εκεί, ειδικώς ως προς τον ΣΥΡΙΖΑ, το πρόβλημά σας είναι ακριβώς αυτό: ότι πρέπει με ξεκάθαρο τρόπο να τοποθετηθείτε πάνω σε αυτή τη συζήτηση. Όσο δεν τοποθετείστε πάνω σε αυτή τη συζήτηση, προφανώς εν συνεχεία εμείς που υπερασπιζόμαστε την τυπική νομιμότητα, που υπερασπιζόμαστε το κοινοβούλιο, την κοινοβουλευτική διαδικασία, την κοινοβουλευτική δημοκρατία, θα σας λέμε ότι σε ηθικό επίπεδο παράγετε την ανομία και ότι βεβαίως, ακριβώς επειδή μέσα στους κόλπους σας εμφιλοχωρεί αυτή η συζήτηση, πολύ συχνά, μέλη σας, στελέχη σας, φίλοι σας κάνουνε «κακές παρέες» αν όχι δεν συμπράττουν και δεν δημιουργούν και δεν συνδημιουργούν και δεν ανέχονται όλες αυτές τις έκνομες καταστροφικές ενέργειες. […] Η κυβέρνηση πρέπει να επιβάλλει τον νόμο, ασκώντας πράγματι αυτό που αποτελεί βασική συγκροτητική έννοια του κράτους: το μονοπώλιο της έλλογης κρατικής βίας.

ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ

Αν θες η άποψή σου να συνδεθεί με το προφίλ σου, συνδέσου πριν την καταθέσεις.

ονοματεπώνυμο 
Από 4 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

τίτλος 
Από 3 έως 60 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

περιεχόμενο   λίγος χώρος; γράψε ένα άρθρο
Από 1 έως 1000 χαρακτήρες. Τώρα έχεις  0  χαρακτήρες.

σύνδεσμος (link)


έξι κεφαλαίοι λατινικοί χαρακτήρες χωρίς κενά


Δεν έχεις συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά (★) πεδία της φόρμας.
Το μήκος του ονοματεπωνύμου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του τίτλου δεν είναι κατάλληλο.
Το μήκος του περιεχομένου δεν είναι κατάλληλο.
Η διεύθυνση (URL) δεν είναι κατάλληλη.

 

Ιάσονας Κάντας

Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων κ' Πολιτισμού του Παν... περισσότερα






Όποιος δεν καταδίκασε τη βία, να σηκώσει χέρι!

Επεισόδια 6ης Δεκεμβρίου. Χαμένοι στη μετάφραση

Εσείς να βρίσκεστε στους δρόμους κι εγώ να γράφω

Ούτε Ψωμί, ούτε Παιδεία, ούτε Ελευθερία

Με τα ρατσιστικά σχόλια εξομοιωνόμαστε με "εκείνους"

Ιωακείμογλου: Η X.A. ως διαμαρτυρία στηριγμάτων της Δεξιάς

περισσότερα


enfo.gr   Web   Wikipedia   Βικιπαίδεια   YouTube


Μάθε να φεύγεις την κατάλληλη στιγμή

Cheshire Cat




ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΕΣΕΝΑ.
ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ. ΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑ.
ή γράψου στο newsletter 
mobile.enfo.gr + εσύ = bff
εγγραφή / σύνδεση     κοινότητα     λειτουργία     ταυτότητα     ανταπόδοση     προβολή     υποστήριξη     επικοινωνία
Ασφάλεια δεδομένων & πνευματική ιδιοκτησία  |  © 2017 enfo.gr. Με τη χρήση του παρόντος δηλώνεις ότι συμφωνείς με τους όρους χρήσης.